In het Lakedistrict - Reisverslag uit Keswick, Verenigd Koninkrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu In het Lakedistrict - Reisverslag uit Keswick, Verenigd Koninkrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

In het Lakedistrict

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

15 Juli 2011 | Verenigd Koninkrijk, Keswick

Het vorige bericht kwam uit de Premier Inn bij Newton-le-Willows. Vandaar ging het via een lange dagetappe naar Lancaster. Dat was een grotendeels vlakke etappe, langs Leyland en Preston (waar een prettig gestoorde Engelsman mij weer doorheen lootste), langs een mooi fietspad langs de Lune Estuary, met het laatste stuk langs het Lancaster canal. Vandaar was het nog een heel gedoe om een camping te vinden, maar de onvolprezen Nokia bracht me naar de kust waar, zoals ik had verwacht, inderdaad een camping was. Ik ontmoette er Fred, een Engelsman die bezig was aan de Three-Peaks tour (dwz. fietsen van Ben Nevis via Scarfell naar Snowdon en het beklimmen van die drie hoogste toppen in Schotland, Engeland en Wales). Hij was wel een beetje onder de indruk van van tocht en uitrusting (fiets, tent e.d.).
De volgende dag (dat was dus gisteren) was het Lake District het doel. Dat betekent behoorlijk klimmen maar dat hoort er nu eenmaal bij en zo langzamerhand zijn de benen er ook wel aan gewend. Via de Lyth Valley en een prachtige route langs verschillende meren kwam ik terecht in Keswick, op dezelfde camping waar ik 40 en 14 jaar geleden ook al eens had gekampeerd. Omdat er weer zes fietsdagen opzitten houd ik vandaag een rustdag.
De kranten staan hier nog steeds vol van het afluisterschandaal van het News of the World, en de laatste dagen ook van Rory, en de heldendaden die hij zal gaan verrichten, maar dat schijnt op dit moment nog wel mee te vallen.
De afgelopen dagen was het prachtig weer, helaas wordt er voor morgen veel regen voorspeld.
Voor diegenen die wat meer cijfermatige gegevens willen hebben: ik heb er inmiddels 12 fietsdagen opzitten waarin ik 1034 km heb afgelegd, dat is dus ongeveer 85 km per dag

  • 15 Juli 2011 - 15:46

    Lydia:

    ha jan,

    die camping in keswick 40 jaar geleden kan ik me nog goed herinneren! mij staat bij dat er toen een hittegolf uitbrak... en we erna enkele spiegelgladde schotse meren hebben bezocht! prachtige foto's weer! laurens en katrien gaan zeer binnenkort wandelen in het lake district...

    het was donderdag een superleuke diploma-uitreiking en laurens is flink in het zonnetje gezet, al was het zeer zeer slecht weer onderweg van utrecht naar tilburg. ook hans & maggie hadden het beestenweer getrotseerd en mijn dappere zus eveneens, die was vanaf krommenie 2 1/2 uur onderweg geweest. erg leuk dat je laurens s avonds belde, we hadden net samen gegeten!

    vanvond weer een wandelende gast in de B&B (inderdaad marja, sinds juni 2009 run ik 'bed & breakfast 'de berk', uithoorn!) en de zon schijnt weer volop.

    zo te lezen zit je goed op schema, ik hoop dat de weergoden je gunstig gezind blijven en dat je ons op de hoogte houdt van je belevenissen!

  • 15 Juli 2011 - 15:48

    Janneke:

    He hallo bikkel!! Al weer meer dan 1000 km in de benen, wat ga je snel zeg. Prachtige plaatjes heb je geschoten! Volg je The Open nog? Ik zag net dat Luiten en De Vries de projected cut gehaald hebben, not bad lijkt me. Natuurlijk nog even afwachten hoe de rest van het spelersveld binnenkomt, maar het ziet er veelbelovend uit voor deze knapen. Er staat veel wind in Kent dus de baan is erg lastig te spelen. Hier in NL mis je niets, behalve dan dat een vroege herfst z'n intrede heeft gedaan ;-( Dinsdag en donderdag waren de laatste looptrainingen voor de zomervakantie en die zijn vanwege het extreem slechte weer binnen gegeven in de vorm van een zgn boot camp door Rob Straver himself. Erg leuk maar erg zwaar. Geen ijsje toe , maar een gewoon sportdrankje.......... 9 augustus beginnen we weer met de groepstrainingen (ben jij er dan ook weer bij?) Enjoy je rustdag en goed vervolg van je reis! Janneke

  • 15 Juli 2011 - 16:15

    Hans Van Der Maas:

    Ha die Jan,

    Met cijfers wordt je verslag nog mooier. Ik vond ion de beschrijving van het fietsboekje End-tp-End dat het totaal van de daarin beschreven tocht 1800 km is. Zo bekeken ben op de helft over de helft. En hopelijk heb je meer dan de helft van de regen al gehad.
    Succesvolle voortzetting

  • 15 Juli 2011 - 20:19

    Henriette:

    Hoi Jan,

    Leuk om weer te lezen; als ik het goed lees, is hte allemaal best heftig....... gelukkig heb je weer een camping kunnen vinden.

    Ik duim voor je dat het weer goed blijft voor je. Ik vraag me af of jij net als wij de afgelopen week ook dat enorme noodweer hebt gehad? Het heeft hier ongeveer 48 uur non stop geregend .......
    Vandaag was het opeens weer prachtig en wat het weekend ons gaat brengen is nog onduidelijk. Wij hopen op een beetje goed weer zodat we kunnen gaan varen, maar zoals het er nu naar uitziet zijn de voorspellingen niet zo goed.......

    Ik blijf je volgen!

    Groetjes,
    Jet

  • 16 Juli 2011 - 06:47

    Anke:

    Leuk Jan, dat je op allemaal plekjes komt waar ik herinneringen aan heb. Wat een mooi landschap hé! Fijn dat er ook droge en mooie dagen bij zijn. Hier gaat het met het weer zo'n beetje net als bij jou. Heb je het goed met jezelf? Je bent een taaie! Als jij John O'Groats hebt bereikt zit ik al in het verre Canada. Maar voorlopig volg ik je nog een weekje.
    Toi toi! Anke

  • 18 Juli 2011 - 17:02

    Sue:

    Hi Jan, Having great fun reading the English translation of the Dutch messages !!!!!!
    So you've reached the Lake District. The scenery should have made up for the poor weather ! We've been thinking of you lots as we watch the rain stretch across the North of England. Not much better down here today but should brighten for the rest of the week. Not much help to you though !!!! Keep smiling .........................

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Keswick

Jan

Dit jaar fiets ik vanuit Uithoorn naar Zuid-Frankrijk, een land waar ik nog nooit heb gefietst. Onderweg ga ik in Parijs langs om de eerste verjaardag van Olivier te vieren. Arno fiets tot aan Parijs met me mee

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 79353

Voorgaande reizen:

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

De groene weg naar de Middellandse zee

20 Juni 2014 - 23 Juli 2014

Schotland rond

15 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Naar het zuiden van Frankrijk

30 Juni 2011 - 30 Juli 2011

End to End 2011

08 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Limesroute tot Budapest

15 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

fietsen naar rome

Landen bezocht: