Na de bergetappe - Reisverslag uit Inverness, Verenigd Koninkrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu Na de bergetappe - Reisverslag uit Inverness, Verenigd Koninkrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

Na de bergetappe

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

25 Juli 2011 | Verenigd Koninkrijk, Inverness

Na weer een prachtige fietsdag ben ik nu in Inverness. Het weer blijft de laastste dagen prima, al is het 'snachts ontzettend koud, (ik denk tegen vriezen aan). Ik trek daarom 'snachts steeds meer aan, thermo ondergoed, fleece en sokken, dan lukt het wel om warm te blijven. Inverness is een plaats waar ik ook al eerder ben geweest bij een heel andere gelegenheid, nl met de vliegclub van Harm toen we onderweg naar Ierland een stop in Inverness hadden. Ik denk er met plezier aan terug. Als is het een heel andere manier van verplaatsen, toch kan ik me voorstellen Harm, dat jouw reizen en de mijne vergelijkbare aspecten hebben die het aantrekkelijk maken: planning, navigatie en logistiek.
De etappe vandaag was zoals aangekondigd een zware: meteen aan het begin al klimmen voor een km of zeven tot Loch Tarff. Daar waren heel steile stukjes bij (meer dan 10 % stijging) die ik dan ook maar even heb gelopen. De rest was tegen de 10% aan en nog wel te doen met regelmatig een rustpauze. Na Loch Tarff steeg het ook nog wel maar minder steil. Uieindelijk kwam er een lange afdaling naar Loch Ness en ging de route via General Wade's Military Road, langs de Falls of Foyers, bezongen door Robert Burns en Loch Ness naar Inverness. Morgen langs de oostkust naar het Noorden.

  • 25 Juli 2011 - 20:39

    Hans Van Der Maas:

    Hallo Jan,

    nog meer foto's om te vergelijken. goed zo.
    de geest van Macbeth nog gezien?

  • 26 Juli 2011 - 07:04

    Marja:

    Ja; stoere foto's dit keer! Nu geloof ik het pas dat je er echt bent hahaha..
    Het steeds fraaiere landschap is wel een mooie beloning voor alle inspanning denk ik. Die waterval lijkt trouwens heel erg op wat wij in diverse afmetingen in Noorwegen hebben gezien.
    Jammeralleen dat het 'snachts zo koud is, dan rust je toch niet echt lekker uit; tijd voor een rural B&B?
    Ben nu al benieuwd naar de foto's van de oostkust...
    nog een paar dagen...

    M.

  • 26 Juli 2011 - 20:57

    Sue:

    Jan, just 4 days to go and you'll be finished.
    The pictures are great and no doubt worth the effort of cycling to these places.
    You're nearly there....................

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Inverness

Jan

Dit jaar fiets ik vanuit Uithoorn naar Zuid-Frankrijk, een land waar ik nog nooit heb gefietst. Onderweg ga ik in Parijs langs om de eerste verjaardag van Olivier te vieren. Arno fiets tot aan Parijs met me mee

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 79382

Voorgaande reizen:

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

De groene weg naar de Middellandse zee

20 Juni 2014 - 23 Juli 2014

Schotland rond

15 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Naar het zuiden van Frankrijk

30 Juni 2011 - 30 Juli 2011

End to End 2011

08 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Limesroute tot Budapest

15 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

fietsen naar rome

Landen bezocht: