Door Shropshire en Cheshire - Reisverslag uit Newton-le-Willows, Verenigd Koninkrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu Door Shropshire en Cheshire - Reisverslag uit Newton-le-Willows, Verenigd Koninkrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

Door Shropshire en Cheshire

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

12 Juli 2011 | Verenigd Koninkrijk, Newton-le-Willows

Gisteren een dag met verschillende gezichten: 'smorgens eerst een uur klimmen door een prachtig landschap met beide zijden heuvels met soms schapen of koeien, soms woeste gronden. Daarna een lange afdaling naar Shrewsbury. Vervolgens een lange rit min of meer op dezelfde hoogte tussen graanvelden, langs Ellesmere, een centrum van watersport, met verschillende meren vlakbij. Voor de verandering een hele dag zonder regen. Aan het einde lag het stadje Malpas. In deze weinig touristische streek zijn bijna geen campings dus ik zat opnieuw in een B&B, met de naam Hampton House. Er zou internet moeten zijn, maar dat deed het af en toe enkele seconden, daarna viel het weer weg.
Vandaag zit ik in de Premier Inn want de tocht ging door het industriegebied tussen Manchester en Liverpool in, zeker geen streek voor campings. Ik heb er over gedacht om dat gedeelte maar met de trein te doen, maar.. toch maar niet.
Het begin was nog heel landelijk met o.a. een leuke tocht langs de rivier de Weaver, en over de sluis daarin. Daarna werden de wegen drukker. Net voor Runcorn, een grote stad, waar je niet makkelijk doorheen navigeert, ontmoette ik Graham, een mountainbiker, die me door de hele stedentoestand naar de M62 bracht, waar ik nu dus in een hotel zit, ergens vlak voor Newton le-Willows. Dat bespaarde veel tijd, zoeken en ergernis! Bij de locale pub The Swan zou Free WIFI moeten zijn maar ja dat deed het ook niet, en niemand die er enig verstand van had, dus toch maar voor de betaalde WIFI in het hotel.
Morgen gaat de tocht ook nog door min of meet stedelijk gebied naar Lancaster (of ergens daar in de buurt).

  • 12 Juli 2011 - 19:56

    Henk Wevers:

    Dag Jan,

    Het verbaast me hoe ver je al bent, op de kaart lijkt het al halverwege. Maar je bent ook al meer dan een derde onderweg.
    Je ziet wel heel mooie dingen onderweg, het doet me watertanden. Ik ben geen trekker, toch krijg ik ook zin in zo'n tocht.
    Hier regent het nu pijpestelen terwijl ik met Danuta op de baan zou moeten staan voor de eerste dubbelpartij. Gisteren was het prachtig weer tijdens mijn bardienst, en erg gezellig op de club. In het algemeen is het heel aardig weer hier. En zijn we in de ban van de schuldencrisis, het gaat heerlijk uit de hand lopen door het dralen van de regeringen die maar niet kunnen besluiten. Over dat alles hoef jij je geen zorgen te maken, hoe haal ik de volgende halte is nu natuurlijk veel belangrijker.
    Je verslagen lees ik met genoegen, dus blijf ze maken. Groet, Henk.

  • 12 Juli 2011 - 20:55

    Lydia:

    inderdaad regen met pijpenstelen en gaat nog een uurtje of wat langer zo blijven. daarbij ook best veel wind. de laatste gast die gisteren om 6.45 uur verder wandelde richting Santiago liet helaas het zolderraam wijdopen staan - dus dat was dweilen geblazen vanavond.

    mooie foto's weer. jeetje dat ze daar in the UK nog steeds wifi niet goed kunnen of willen regelen! kan je niet ergens een dongel kopen...? al is het gebruik ervan beslist niet goedkoop als je foto's wilt uploaden.


  • 12 Juli 2011 - 21:00

    Hans Van Der Maas:

    Hallo Jan,

    Fijn dat je al die (wifi)moeite doet om ons op de hoogte te houden, zo bespraken Laurens en ik vanavond.
    Henks reactie doet mij suggereren: kun je niet (globaal) aangeven hoeveel km (milds) je van het geheel al hebt afgelegd? Je prestatie en vorderingen in getallen zogezegd.


  • 13 Juli 2011 - 09:14

    Joke....:

    De foto's zijn tenminsten droog, dus hoop ik dat jij ook weer droog op het zadel kan zitten. Gisteren zijn Iljitsj en ik een eindje om de Amstelveense Poel gaan lopen en dat ging nog redelijk maar toen ik een paar tramhaltes wilde lopen vanaf staion zuid waaide het al behoorlijk en was het een voorbode van het avondweer - goed voor de tuin dus. Vandaag is het koeletjes en goed wandelweer mits het droog blijft - dus dat ga ik maar proberen. Die boeken komen ook wel gelezen in dit weer. EEn over Nietsche en een ander over de Spaanse Burgeroorlog. Ja- laat weten hoe ver je al bent met je gehele tocht in cijfers dan - kunnen wij ook cijfers uitdelen aan jouw dan....dat ten aanmoediging natuurlijk. Voorlopig krijg je een 10 voor uithoudingsvermogen, comminicatievaardigheden, en technische kennis over wifi en fotos. Keep going.....and good luck...

  • 13 Juli 2011 - 16:08

    Iljitsj:

    Heb gisteren een mooi BBC verslag gezien over het jaagpad langs het kanaal Avon-Kennet = 57 miles is wandelbaar en fietsbaar tussen Batch en Devizes. Jij bent daar al voorbij . Iete voor de retour? Heel veel longboats enz. Wij willn volgend jaar wel wandelen denk ik.
    Dat WIFI verhaal klinkt een beetje ongelofelijk.

  • 14 Juli 2011 - 11:12

    Konrad:

    Leuk om je verslag te lezen. Engeland stond ook op onze lijst dit jaar, maar mijn vrouw en ik twijfelden hierover gezien het weer en het terrein. Wilde deze week beginnen aan de Limesroute, die je vorig jaar heb gedaan. Zullen het een week gaan uitstellen in afwachting van beter weer. In elk geval nog veel plezier en we zullen je volgen. Wellicht zullen we ook een soortgelijke verslag gaan opzetten voor onze tocht naar Regensberg.

  • 14 Juli 2011 - 17:00

    Sue Hampton:

    Hallo Jan, just catching up with your log. You seem to be doing very well despite the unsettled weather. Should I tell you we've had a glorious week in Sussex ( with our friends) and then back in Bideford !!!! C'est la vie !!!!!
    Had a glimpse of the past when you mentioned staying in Hampton House. Not the same......but Michael & I stayed in a B & B called Hampton House in Ludlow, Shropshire many. many, many years ago!!!!!!!!
    Keep up the good work.................

  • 15 Juli 2011 - 14:41

    Marja:

    je bent inderdaad al een heel eind gevorderd!
    Grappig ook die foto's met af en toe zo'n eenzame fiets-met-tassen. Dat zou mijn probleem zijn: te weinig tassen! Want je komt toch ook leuke dingen tegen onderweg die je zou willen kopen/meenemen..?
    Nee, ik ben inderdaad geen fietser. Juist daarom heb ik er zo'n bewondering voor waar je mee bezig bent!
    Je gaat het ondanks het pi..weer toch wel weer helemaal doen; dat is karakter. Je bent en blijft tenslotte een tuf-koekie. Petje af.
    Heb je geen zelfontspanner op de camera? Dan is die fiets niet zo eenzaam in beeld :-)
    M.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Newton-le-Willows

Jan

Dit jaar fiets ik vanuit Uithoorn naar Zuid-Frankrijk, een land waar ik nog nooit heb gefietst. Onderweg ga ik in Parijs langs om de eerste verjaardag van Olivier te vieren. Arno fiets tot aan Parijs met me mee

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 79515

Voorgaande reizen:

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

De groene weg naar de Middellandse zee

20 Juni 2014 - 23 Juli 2014

Schotland rond

15 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Naar het zuiden van Frankrijk

30 Juni 2011 - 30 Juli 2011

End to End 2011

08 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Limesroute tot Budapest

15 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

fietsen naar rome

Landen bezocht: