weer regen - Reisverslag uit Bishop's Castle, Verenigd Koninkrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu weer regen - Reisverslag uit Bishop's Castle, Verenigd Koninkrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

weer regen

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

10 Juli 2011 | Verenigd Koninkrijk, Bishop's Castle

Inmiddels al weer een paar dagen verder, maar voor die tijd geen internetmogelijkheid. Vanuit Wells (toch nog een foto van de kathedraal gescoord) ging het naar Wales, over twee rivieren, de Avon en de Severn. Het was een lange tocht met veel regen, en zoeken. Uiteindelijk was ik pas om 8 uur waar de de camping zou moeten zijn, maar.. niet te vinden. Toen ik een man langs de weg ernaar vroeg zat ik even later bij hem in huis thee te drinken, (terwijl de volgende bui neerdaalde) en hij op zijn ipad zocht naar een camping in de buurt. Hij had al aangeboden dat ik op het veldje bij hem achter de tent kon opzetten, maar uiteindelijk vond hij toch een B&B waar je ook je tent kon opzetten. Hij bracht me er even met de auto heen, daar daar aangekomen (inmiddels half tien) leek het verstandiger om maar gebruik te maken van de B&B.
De volgende morgen werd ik wakker in een lekker bed. Toen ik de wind om het huis hoorde gieren en de regen tegen de ramen, besloot ik dat het tijd was voor een rustdag. Ik had toch al besloten om eenmaal per week een rustdag te houden en dit leek me het perfecte moment. In de middag klaarde het toch nog enigszins op.
De volgende dag moest er weer gefietst worden, en wel naar Hay on Wye. Weer een lange tocht, met veel klimmen en veel buien. Om een uur of zes in Hay on Wye, maar het restaurant waar ik at had geen WiFi. Vandaag ging de tocht verder noordwaarts. Ik zit nu in de The Inn on the Green(geen connectie met golf) in de middle of nowhere, een km of 10 voorbij Bishop's Castle. een relatief rustige dag, met maar een enkel druppeltje regen. De weersverwachting is echter niet al te best.

  • 10 Juli 2011 - 18:37

    Henriette :

    Hoi Jan,
    Wat ben je weer een bikkel, maar wel verstandig om met dit weer een rustdag in te plannen. Het moet uiteindelijk wel leuk blijven .........................
    Meestal zijn de B&B's in de UK heel leuk! Geniet er maar lekker van!

    Ik blijf je met belangstelling volgen.

    Ook groetjes van Johan.

    Liefs,
    Jet

  • 10 Juli 2011 - 18:47

    Hans Van Der Maas:

    heb al weer niet de snelste reactie.....
    enfin, mooi om te lezen hoe je als vanouds door zet en avonturen beleeft, aardige mensen ontmoet.
    vroeg me af of je op schema ligt, verweeg je eerdere bericht dat het schema nogal strak s, ..en dan ook nog die regen..

  • 10 Juli 2011 - 18:58

    Hans Van Der Maas:

    nu zie ik ook de foto's. mooi !!

  • 10 Juli 2011 - 20:22

    Lydia:

    B&B... was een goede beslissing dus. hier in de B&B pit nu een pelgrim, te voet op weg naar santiago de compostela, met twee dikke blaren. morgen naar vianen, die heeft nog een lange weg te gaan. je fuchsia's bloeien uitbundig! laurens heeft vrijdag zijn reportage in hilversum opnieuw gemonteerd voor de NTR-radioprijs. je auto staat nu in utrecht ;)

    hier ook wisselvallig weer, al vallen de buien momenteel vooral in het noorden van het land. volhouden, je niets aantrekken van eventuele regen - dan maar weer een B&B. 'always look at the bright side of life'...


  • 10 Juli 2011 - 21:42

    Maggie:

    Hallo Jan,
    Weer leuk om je verslag te lezen. Wij herkenden Tintern Abbey, waar Hans en ik met Lotte en Ella ooit ook in de regen hebben gelopen. Wel mooi. En wat een grote kathedraal in Wells zeg. Mooie foto's van het engelse landschap. Zo genieten we een beetje mee.
    Nou, ik vind je wel een doorzetter hoor, met al die regen. Ook natuurlijk lekker om dan even in een BenB te slapen, kan me goed voorstellen. En wat een aardige mensen he die Engelsen.
    Sterkte met de eventuele regen en plezier natuurlijk, liefs, Maggie

  • 11 Juli 2011 - 19:41

    Joke W...:

    ''Aanhouer wen'' zeggen we in ZA en ja je zit wel in Engeland where the cows have webbed hooves. Aldus een vriendin van me. Het komt vast goed en de foto van Wells Cathedral is erg indrukwekkend. Desondanks het mooie weer heb ik een kriebel keel en een natte neus, dus er is overal wat. Blijf lekker fietsen en wie weet wat je nog tegen komt - wat een prachtige countryside and roling hills net jammer dat je ze moet uitfietsen, maar dan heb je wel wat. Die jongens van de tour de France hebben ook maar geen mazzel....wees voorzichtig en Bye for now ouwe doorzetter....

  • 12 Juli 2011 - 11:40

    Marja Verburg:

    ..en die Jan hij bikkelde voort.
    Op de weerkaart van de NOS zie ik elke keer weer die vervelende wolken boven de UK. Dat is toch om moedeloos van de worden. Maar dat je, zoals hier ook een aantal mensen schrijven, een doorzetter bent, dat is bekend.
    Mooie foto's weer, dat wel en een B&B bed maakt vast veel goed. (Ik lees hier dat Lydia ook een B&B heeft??).
    Het komt vast helemaal goed; het ziet ernaar uit dat de regen naar NL komt; we ruilen wel even van weertype. Goeie reis verder, keep up appearances en tot het volgende verslag!

    M.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bishop's Castle

Jan

Dit jaar fiets ik vanuit Uithoorn naar Zuid-Frankrijk, een land waar ik nog nooit heb gefietst. Onderweg ga ik in Parijs langs om de eerste verjaardag van Olivier te vieren. Arno fiets tot aan Parijs met me mee

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 79409

Voorgaande reizen:

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

De groene weg naar de Middellandse zee

20 Juni 2014 - 23 Juli 2014

Schotland rond

15 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Naar het zuiden van Frankrijk

30 Juni 2011 - 30 Juli 2011

End to End 2011

08 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Limesroute tot Budapest

15 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

fietsen naar rome

Landen bezocht: