Een verregende tocht - Reisverslag uit Troon, Verenigd Koninkrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu Een verregende tocht - Reisverslag uit Troon, Verenigd Koninkrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

Een verregende tocht

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

25 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Troon

Gisteren was het niet zo'n zware dag, naar Newton Stewart. Tegen het einde van de rit begon het er in het oosten erg donker uit te zien. De campingbaas verzekerde me dat het over zou waaien, maar niet dus.. Gelukkig had ik de tent al staan, maar om zes uur begon het lichtjes te regenen, en eigenlijk heeft dat tot deze avond niet opgehouden. Vanmorgen toch de tent ingepakt en op weg gegaan voor een zware tocht over de Nick of Balloch pass (bekend terrein, want drie jaar geleden ook gedaan) Lichte drizzle was nog wel te doen. Na 41 km was het hoogste punt bereikt en dacht ik af te dalen naar Ayr. Dat was even verkeerd gedacht, want deze route ging via de NCN 7 waardoor er nog heel wat klimmen van 10% of meer bij kwamen. Bovendien was het na de lunch begonnen echt te regenen dus dat was geen pretje. Uiteindelijk ben ik terechtgekomen in Troon, zoals ik had gepland.Maar ik had geen zin om in de regen een natte tent op te zetten, dus dit bericht wordt geplaatst vanuit het Anchorage hotel in Troon. Overigens wordt hier in Troon veel gegolfd zoals sommigen wel weten. Morgen neem ik de ferry naar Arran. Hopelijk is het weer een beetje beter.
Met al die regen was het foto's nemen geen succes, dus dit keer zonder.

• 26 Juni 2014 - 00:08

Hans:

bikkel !!

• 26 Juni 2014 - 08:54

Marja Fee:

He getsie, het heeft dus niet geholpen, mijn wens voor droog weer..
    Ooh, Ik word al moe als ik alleen al LEES over die stijgingspercentages :-) Tja, dat krijg je als je gewend bent aan een fiets-met-e-ondersteuning. Shame on me hahaha.
    Goeie reis verder! take care.

• 26 Juni 2014 - 11:44

Anke:

Geef mij dan toch maar de Holterberg by foot.
    Wat een power, Jan!