Orkney - Reisverslag uit Stromness, Verenigd Koninkrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu Orkney - Reisverslag uit Stromness, Verenigd Koninkrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

Orkney

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

17 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Stromness

'sNachts in Thurso stak weer een storm op dus een onrustige nacht. Maar alles ging verder goed, tent ingepakt, en met de boot van 13.15u vanuit Scrabster naar Orkney. Daar naar de camping bij Stromness, naast de golfbaan!. De volgende dag (woensdag) een rondrit gemaakt door het westelijk deel van het Mainland van Orkney. Er is daar zeer veel te zien, standing stones, stone circles, grafgewelven, woningen uit de Steentijd, met als topattractie natuurlijk Skara Brae, een nederzetting die dateert van 3000 vC (ouder dan de pyramiden). Met al dat bezichtigen was het nog een hele toer om die rit van 80 km op tijd af te krijgen. Gelukkig goed weer; aan het einde was er natuurlijk ook nog een buitje maar dat was maar even. Om half acht terug op de camping en na het eten een afspraak gemaakt om de volgende dag te kunnen golfen.. ja echt op de Stromness Golf Club.
Donderdag eerst een aantal dingen geregeld voor de terugreis (jullie horen er nog wel over), boodschappen gedaan, en daarna golfen. Wel een vermoeiende gebeurtenis want dwars op de hele baan lag een grote heuvel en die moest je steeds weer heen en weer over. Wel een belevenis, golfen op zo'n linksbaan. Voor 25 pond had je een dagkaart en de clubs kreeg ik er gratis bij te leen van de greenkeeper. AL miste ik min eigen stokken natuurlijk wel. (Gelukkig niet qualifying).

• 17 Juli 2014 - 21:51

Anke:

Goh Jan, alweer zo'n mooi verslag. Ik heb er echt van genoten, van alles wat je geboden hebt. Ik ga nu zelf naar Terschelling, zal dus niet meer reageren, want ben verstoken van digitaliteiten. Echt vakantie dus! Een goeie terugreis en een toch ook weer fijn thuiskomen.

• 18 Juli 2014 - 07:42

Wilma:

Wat een prachtige reis Jan, leuk om je verslagen te lezen. En gelukkig ook nog een rondje gegolft. :-) Geniet nog van de laatste dagen en tot snel
    Wllma
    X

• 19 Juli 2014 - 10:47

Frits:

Hi Jan, je schiet alweer aardig op met je tocht. De golfbaan die je noemt is vast heel bijzonder, leek wel alsof je als enige op de baan was!? Dank voor je mooie verslag en foto's. Ben net zelf terug uit Chicago. Een stedelijk landschap met een eigen schoonheid in sterk contrast met wat jouw foto's laten zien; goede reis verder.

• 19 Juli 2014 - 11:10

Joke:

Hier is het geen fietsweer, blijf jij maar lekker golfen. Groetjes en we zien je wel weer verschijnen...good luck.

• 24 Juli 2014 - 12:00

Marja Fee:

Ha Jan
    als het goed is heb je de tocht er al weer opzitten.. Het was weer leuk om mee te reizen in je berichten en te genieten van de prachtige foto's.
    Maak er nog een mooie zomer van verder!