Bijna weg gewaaid - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu Bijna weg gewaaid - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

Bijna weg gewaaid

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

13 Juli 2010 | Duitsland, Berlijn

Na de teleurstellende finale te hebben gezien, de volgende dag op weg voor de volgende etappe, voorbij Neuss. Het was weer warm en om een uur werd de lucht plotseling inktzwart en het begon verschrikkelijk te waaien. Stof en zand wervelden alle kanten op (ook in mijn ogen), overal lagen opeens takken op de weg en het zag er uit alsof er verschrikkelijke dingen stonden te gebeuren. Ik was vlakbij Homburg en gelukkig was ik nog net in staat om de stad en de beschutting van de luifel van een hotel(waar ik vervolgens binnen wer gevraagd) te bereiken voordat hewt noodweer in volle kracht losbarstte!
Het was echt een soort tornado, die zoals ik naderhand hoorde overal in Duitsland voor grote schade heeft gezorgd. Gelukkig kwam ik er zonder kleerscheuren af, na een half uur was alles voorbij.
Vandaag naar Keulen gefietst in een temparatuur die een stuk draaglijker was dan die van de dagen daarvoor. Die enkele regenbui neem ik maar voor lief.

Foto's uploaden is ook hier een groot probleem; een paar lukken wel maar dan is het ook afgelopen. Raadsels!

• 13 Juli 2010 - 20:25

Hans Vd Maas:

Het was inderdaad vreselijk. Maggie en ik reden tussen Àrnhem en Oberhausen. Het leek midden op de dag wel hartje winter zo donker. Goed dat jij veilig bent binnen gelaten door vriendelijke Duitsers. Wij ontmoeten ook steeds vriendelijke mensen. Zijn ze altijd zo of komt dat door hun derde plaats?

• 13 Juli 2010 - 20:35

Lydia:

ha jan, in uithoorn hebben we een vleugje van die bui gehad, en ook zo'n plotseling begin. erg veel water. inmiddels redelijk afgekoeld, hoop voor jou dat de temperatuur daar ook flink is gezakt. mijn spaanse gasten vertrekken morgen richting zeeland!

• 15 Juli 2010 - 20:27

Arno:

Hallo Jan! Nou het heeft even geduurd, maar het migratie project in Bradford zit erop voor mij en ik zit inmiddels in St Raphaël bij de Lagardes.

Ik zie dat je er geen gras over laat groeien! Ga je toch de hele route doen? =)

Erg leuk om alles de lezen en te zien (meer foto's!!), het herinnert me aan onze super-leuke tocht vorig jaar. Vanaf nu zal ik alles op de voet volgen! (zelfs als we volgende week richting Portugal afreizen!)

Groet!

Arno