Viel Regen und ein Problem - Reisverslag uit Passau, Duitsland van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu Viel Regen und ein Problem - Reisverslag uit Passau, Duitsland van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

Viel Regen und ein Problem

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

26 Juli 2010 | Duitsland, Passau

Tijdens de dag in Regensburg had het al behoorlijk geregend, maar aan het einde van de middag begon het pas goed. De hele nacht regende het door en 'smorgens om negen uur nog steeds. Een Nederlandse fietser die ik een paar dagen geleden op de camping tegenkwam, en op weg was naar Nederland vertelde dat hij een mooiweer fietser was. Zolang het regende pakte hij de tent nooit op en als het om elf uur 'smorgens nog regende verklaarde hij die dag tot een rustdag. Dat leek me ook wel wat, want ik houd er niet van om dingen in de regen te doen. Alles, golf, hardlopen fietsen of wat dan ook zijn dan minder aangenaam. Maar ja om dan een dag in je natte tent te blijven zitten leek me niet leuk en Regensburg had ik al gezien. Uiteindelijk om elf uur in de regen (!) de tent ingepakt en op weg gegaan, voor een tochtje van vijftig kilometer naar Straubing. Soms werd het even droog, maar blauwe lucht was niet te zien. Een voordeel: het regenfront werd voortgeblazen door de westenwind, dus.. wind in de rug.
#Savonds weer regen, de volgende morgen was nog wel alles nat maar het regende niet meer. Dus op weg naar Passau om daar een dagje te blijven staan. Na vijftig km hoorde ik ineens een omineus ratelend geluid, jawel een losse spaak, en niet zomaar. De spaaknippel was door de velg heengetrokken (Die Spechenippel ist durch doe Velge hin gezogen geworden, of zoiets). Niets meer aan te doen dat betekent een nieuw achterwiel. Gelukkig kon ik nog wel fietsen voor zolang als dat ging dus voorzichtig door naar de camping 10 km voor Passau. Vandaag (maandag) de tent op de camping laten staan en op de fiets naar Passau. Gelukkig zijn er vanwege de populaire Donau Rad Weg veel faciliteiten voor fietsers (soms zelfs automaten voor binnenbanden) dus een fietsenmaker was snel gevonden. In de Fahrrad Klinik kon men voor een aantal euro's wel een nieuw wiel er in zetten, dus straks ga ik de fiets weer ophalen.
Het Römermuseum in Passau was gesloten, maar ik ondertussen wel een orgelconcert in de St. Stephansdom meegemaakt.
Morgen verder, maar dan in Oostenrijk!

  • 26 Juli 2010 - 12:43

    Anke:

    Wie gaat er nu ook naar Regensburg!

  • 26 Juli 2010 - 20:26

    Janneke:

    Hoi Jan, vorig jaar was je trip een stuk droger! Wat een pech met je fiets zeg. Leve de fietsenkliniek! Vandaag leek het in NL ook een zeer natte dag te worden, maar in Zevenhoven en op de golfbaan bleef het vanaf kwart voor tien mooi droog! Had m'n regenpak al in de aanslag maar het bleef bij dreigende luchten en veel wind. Ik heb nu ook vakantie, dus vandaar de luxe van golfen op een maandag! De dodaars was er ook weer (zwom nu in de vijver bij de tee van hole 11). Gisteren hardgelopen / 11 km, rondje Hogedijk/De Hoef. Ben toen m'n footpod verloren, balen. Was later het parcours teruggefietst (m'n horloge had 6,73 km op de teller staan, dus ik wist zo'n beetje waar ik'm verloren had). Maar het gras in de berm is erg hoog en hij zat op m'n linkerschoen, dus zwiept ie zo de berm in. Misschien moet ik nu toch maar aan een Garmin (-; .......
    Succes verder! J

  • 27 Juli 2010 - 20:37

    Lydia:

    ha jan,

    dat zag er niet best uit, die velg! gelukkig was er die 'klinik' (erg leuke foto's)

    hier snakken we naar een regenbui zoals die van jou. de bomen verdorren gewoon.

    heb een volle agenda met B&B-gasten momenteel. varierend van fietsende nederlanders (veel), tot spanjaarden en oostenrijkers. arno belde nog uit portugal, en vroeg hoe t met je ging? daar zeer warm en zonnig!

  • 28 Juli 2010 - 14:12

    Frits:

    Ha die Jan,

    Heb nu gelukkig al je reisverslagen kunnen lezen. Veel mooie foto's, maar inderdaad 'regen en pech blijven niet altijd weg'. Misschien heb je in Oostenrijk wat meer geluk. Kan me trouwens nog heel wat regendagen herinneren van vroeger. Heb echter nooit in dat land gefietst met bagage; wel ooit eens een dagje met Freek, dat was erg leuk. Met een nieuw wiel moet het toch wel goed gaan.

    Veel succes verder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Dit jaar fiets ik vanuit Uithoorn naar Zuid-Frankrijk, een land waar ik nog nooit heb gefietst. Onderweg ga ik in Parijs langs om de eerste verjaardag van Olivier te vieren. Arno fiets tot aan Parijs met me mee

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 79515

Voorgaande reizen:

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

De groene weg naar de Middellandse zee

20 Juni 2014 - 23 Juli 2014

Schotland rond

15 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Naar het zuiden van Frankrijk

30 Juni 2011 - 30 Juli 2011

End to End 2011

08 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Limesroute tot Budapest

15 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

fietsen naar rome

Landen bezocht: