Terug in Boedapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu Terug in Boedapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

Terug in Boedapest

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

11 Augustus 2010 | Hongarije, Boedapest

Vanuit Hodmozovasarhely was het nog een dag fietsen naar de laatste halteplaats Gyula, aan de Roemeense grens. Dat ging niet eens zo makkelijk vanwege tegenwind en slecht wegdek, maar uiteindelijk toch gearriveerd. 'Savonds geinformeerd naar de mogelijkheden van een terugreis per trein, maar bij het station spraken ze alleen maar hongaars, dus dat lukte niet zo. De volgende morgen bij de Tourist Info zocht een vriendelijke dame het allemaal piekfijn voor mij uit, en zo zat ik dinsdag om 12 uur in het boemeltje naar Bekescaba, overstappen, en om kwart voor 4 in Boedapest. Ook de camping wist ik weer prima te vinden. Vandaag Boedapest in.
Aquincum, de oude romeinse vestiging heb ik als eerste bekeken. Daarna de centrale markt en nu zit ik bij de Tourist Info te internetten. Verder eens kijken of het lukt om iets met Ella af te spreken.
Zaterdag gaat de trein terug naar Nederland.

  • 11 Augustus 2010 - 14:16

    Henriette:

    Jan,
    Je hebt het maar weer gedaan! Een prachtige trip!
    Leuke foto's. Ik kom snel langs om je verhalen te horen en ik kan nog wel wat fotografeer tips gebruiken. Ben nog niet helemaal up to speed met mijn nieuwe camera :)

    Tot in NL.

    Groetjes,
    Henriette

  • 12 Augustus 2010 - 14:34

    Frits:

    Jan, ben nu weer helemaal bij met je mooie verhalen en foto's. Geniet nog van de laatste dagen van je tocht, goede thuisreis!

    hg, Frits

  • 13 Augustus 2010 - 21:24

    Arno:

    Jaja, het zit er al weer bijna op!

    Begrijp ik nou goed dat Ella in Boedapest is ?!? Ennuh, volg je de kampioenschappen zwemmen daar nog? De Fransen zijn net zoals twee weken geleden enorm medailles aan het binnenhalen! =)

    Goede terugreis morgen, en tot snel! (uh.. wij zijn in NL op 12 september)

    Arno

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Dit jaar fiets ik vanuit Uithoorn naar Zuid-Frankrijk, een land waar ik nog nooit heb gefietst. Onderweg ga ik in Parijs langs om de eerste verjaardag van Olivier te vieren. Arno fiets tot aan Parijs met me mee

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 79515

Voorgaande reizen:

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

De groene weg naar de Middellandse zee

20 Juni 2014 - 23 Juli 2014

Schotland rond

15 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Naar het zuiden van Frankrijk

30 Juni 2011 - 30 Juli 2011

End to End 2011

08 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Limesroute tot Budapest

15 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

fietsen naar rome

Landen bezocht: