daarheen.. en weer terug - Reisverslag uit Uithoorn, Nederland van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu daarheen.. en weer terug - Reisverslag uit Uithoorn, Nederland van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

daarheen.. en weer terug

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

17 Augustus 2010 | Nederland, Uithoorn

Ja, ik ben weer thuis! Na een reis van meer dan 24 uur met vijf overstappen, in Budapest, Gyor, Wenen, Salzburg en Munchen aangekomen in Amsterdam. Net zoals vorig jaar was het metrostation Amsterdam CS gesloten, dus heb ik het laatste stuk naar Uithoorn ook gefietst. Dat brengt het totaal op 2631 km. Mijn ervaring is dat daarvan 10% uit omrijden wegens verdwalen of zoeken naar restaurant of camping bestaat, dus de route bestaat dan uit ongeveer 2400 km, wat wel klopt met de beschrijving.
Terugkijkend moet ik zeggen dat het een prachtige en interessante tocht was, niet al te moeilijk, want grotendeels vlak. Het weer was over het algemeen goed, maar het was vaak erg vochtig. Bijna elke keer heb ik de tent 'smorgens wegens condens nat ingepakt.Daarom ook een aantal keren een fiks onweer (Overigens heeft de tent het na tien jaar trouwe dienst begeven en ik heb hem in Budapest achtergelaten).

  • 17 Augustus 2010 - 08:28

    Hans:

    Welkom thuis. Ben benieuwd naar de foto,s en een Hongaarse Maaltijd

  • 17 Augustus 2010 - 13:07

    Anke:

    Welkom thuis, Jan.
    Hoe voel je je? Blij weer terug te zijn in dit verWilder(s)de land?

  • 18 Augustus 2010 - 05:51

    Henk Wevers:

    Heb genoten van je verhalen, zij het met tussenpozen door eigen vakantie.
    Ik ben geen trekker van nature, maar op deze manier wordt het wel aanlokkelijk.
    En nu .... weer een potje tennissen?

  • 19 Augustus 2010 - 12:00

    Ellen En Egbert:

    Leuk om je verhaal te lezen.
    we hebben je ontmoet op de camping net in Hongarije. Onze eerste camping sinds weken. Het was leuk om je te ontmoeten, maar voor je rust kun je beter wildkamperen. Goed dat je weer heelhuids thuis bent en niet bent weggespoeld.

    Groeten Ellen en Egbert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Dit jaar fiets ik vanuit Uithoorn naar Zuid-Frankrijk, een land waar ik nog nooit heb gefietst. Onderweg ga ik in Parijs langs om de eerste verjaardag van Olivier te vieren. Arno fiets tot aan Parijs met me mee

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 79515

Voorgaande reizen:

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

De groene weg naar de Middellandse zee

20 Juni 2014 - 23 Juli 2014

Schotland rond

15 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Naar het zuiden van Frankrijk

30 Juni 2011 - 30 Juli 2011

End to End 2011

08 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Limesroute tot Budapest

15 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

fietsen naar rome

Landen bezocht: