warm warm warm - Reisverslag uit Xanten, Duitsland van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu warm warm warm - Reisverslag uit Xanten, Duitsland van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

warm warm warm

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

11 Juli 2010 | Duitsland, Xanten

Ik ben in Duitsland! Vrijdag gefietst naar Nijmegen, via een route die vanaf Wijk bij Duurstede samenviel met de Reitsma route van vorig jaar. Met dat verschil dat ik nu alleen was en dat het nu veel en veel warmer was. In Nijmegen werd ik hartelijk ontvangen door Wietze en Wijna Westra. Ik viel met mijn neus in de boter, want Wijna had afgesproken om die avond een maaltijd te bereiden voor de Soroptimisten, waar ik bij kon aanschuiven. Heerlijk!. De volgende morgen (zaterdag) stond een etappe van 60 m naar Xanten op het programma. Gezien de hitte was dat meer dan genoeg.
In Duitsland aangekomen bleken nog veel auto's met Duitse vlaggetjes (soms ook oranje) te rijden, en ook hingen er veel vlaggen buiten. Logisch want ze moesten nog de wedstrijd om de 3e plaats spelen, waarvan ik 'savonds op de camping nog wat heb gezien. In de nacht van zaterdag op zondag veel onweer, maar de temperatuur werd niet lager.
Zondag in Xanten gebleven om de stad en het Archeologisch Park te bekijken. Beslist de moeite waard, al is het grootste deel gereconstrueerd, maar wel heel mooi gedaan.Xanten wordt trouwens genoemd als geboorteplaats van Siegfried, terwijl de hele Nibelungensag zich verderop aan de Donau zou hebben afgespeeld; daar moet ik nog langs! Nu gelijk tijd om bij het Gamepoint de weblog bij te werken. Vanavond finalewedstrijd!

(Helaas kan ik hier geen foto's uploaden, dus die houden jullie tegoed)

  • 11 Juli 2010 - 23:02

    Maggie:

    Lieve Jan,
    Inmiddels is de finale gespeeld, helaas verloren!!
    Maar toch goed dat we zover gekomen zijn. Gister hebben we met Gerard Leyerzapf de 2e helft van de troostfinale gezien.
    Leuk je verslagen te lezen. Zoals je weet gaan Hans en ik naar Ruhr 2010 (morgen). In de gids daarover kwam ook Xanten voor, een middeleeuws stadje zoals ik begrijp, dus de moeite waard, bedankt voor de info.
    Je eerste foto vond ik heel leuk, misschien te vervangen voor de foto bij je profiel?
    Veel succes en plezier verder,
    Maggie

  • 12 Juli 2010 - 11:08

    Lia Van Trigt:

    Hoi Jan, zo de trip is van start gegaan. Enorme warmte zo de eerste dagen. andaag koelt het hier nu wat af, regen zorgt voor verfrissing.
    We wensen je een goede tocht, pas op jezelf én geniet. Groet vanuit Zomerlust, Rob en Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Dit jaar fiets ik vanuit Uithoorn naar Zuid-Frankrijk, een land waar ik nog nooit heb gefietst. Onderweg ga ik in Parijs langs om de eerste verjaardag van Olivier te vieren. Arno fiets tot aan Parijs met me mee

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 79515

Voorgaande reizen:

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

De groene weg naar de Middellandse zee

20 Juni 2014 - 23 Juli 2014

Schotland rond

15 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Naar het zuiden van Frankrijk

30 Juni 2011 - 30 Juli 2011

End to End 2011

08 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Limesroute tot Budapest

15 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

fietsen naar rome

Landen bezocht: