De kop is eraf! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu De kop is eraf! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

De kop is eraf!

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

08 Juli 2010 | Nederland, Utrecht

Vanmorgen om kwart over acht vertrokken van huis, uitgezwaaid door Truus. Eerst op de fiets naar Schiphol, en vervolgens met de trein naar Leiden, om daarvandaan naar Katwijk te fietsen, waar de Limesroute echt begint. De Oude Rijn komt daar uit in zee, alleen is er van stroming niets meer te merken want het laatste stuk is helemaal gekanaliseerd, en bij Katwijk afgedamd. Het was een hele hete dag en ik ben dan ook wel wat verbrand, in het bijzonder mijn bovenbenen, wat ik nou eigenlijk niet had verwacht.
De route ging natuurlijk voornamelijk langs de Rijn en dus langs bekende plaatsen, zoals Alphen, Zwammerdam en Woerden. Tot mijn verrassing was gedurende enige tijd ook de watertoren van de Meije te zien.
De etappe eindigde in Utrecht waar ik logeer bij Laurens en Katrien.Volgens de deskundigen (zie http://site.aanzetnet.nl/content/pdf/aanzet34.pdf) moet de Limes gelopen hebben waar nu hun flat aan de Linschotensingel staat.We hebben lekker bami gegeten (goed voor de spieren) en ik zit nu op het balkon het reisverslag te schrijven. Morgen gaat de reis verder naar Nijmegen

  • 08 Juli 2010 - 20:37

    Ilse Thomson:

    Ha die Jan, Ik heb je niet meer gesproken voor je vertrek. Was zelf ook aan vakantie toe. Maar nu ga ik je toch echt mailen. Dat je ook deze keer een hele fijne reis zal hebben, weer nieuwe ervaringen opdoet, leuke mensen onderweg zult tegenkomen en dat je vooral geniet! Ik zal je trip volgen jongen.

    Goede reis, van Ilse

  • 08 Juli 2010 - 21:00

    Lydia:

    ha jan, insmeren dus, die bovenbenen! en reken maar op een paar zeer warme fietsdagen...

    ik wacht nu op 4 gasten uit spanje - dat wordt nog wat, met die WK-finale, zondag!!!!

    veel fietsplezier en ik blijf je volgen.

    p.s. de loopgast van begin maart naar santiago de compostela, is er heelhuids aangekomen - 4 maanden gelopen!


  • 09 Juli 2010 - 04:30

    Hans Vd Maas:

    Hoi Jan,

    ik hoop op veel berichten met historische merkwaardigheden en mooie foto's met toelichting (van wie is het kunstwerk, waarom staat het daar?)
    Dat rode truitje staat je prima, goede foto (van Truus neem ik aan).
    Hals- und Beinbruch!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Dit jaar fiets ik vanuit Uithoorn naar Zuid-Frankrijk, een land waar ik nog nooit heb gefietst. Onderweg ga ik in Parijs langs om de eerste verjaardag van Olivier te vieren. Arno fiets tot aan Parijs met me mee

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 79389

Voorgaande reizen:

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

De groene weg naar de Middellandse zee

20 Juni 2014 - 23 Juli 2014

Schotland rond

15 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Naar het zuiden van Frankrijk

30 Juni 2011 - 30 Juli 2011

End to End 2011

08 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Limesroute tot Budapest

15 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

fietsen naar rome

Landen bezocht: