In Lotharingen - Reisverslag uit Lunéville, Frankrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu In Lotharingen - Reisverslag uit Lunéville, Frankrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

In Lotharingen

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

08 Juli 2017 | Frankrijk, Lunéville

Met de WiFi op de Franse campings is het maar droef gesteld, dus ik zit hier, met een kopje koffie, te tikken bij Mcdonalds in Nancy. Na 10 dagen fietsen (ja, ook nog trein) neem ik even een rustdag, en vanuit Luneville breng ik een bezoek aan Nancy. Het weer is helemaal omgeslagen, het is bloedheet en van donderdag op vrijdag was er 's nachts al onweer. Het thermo ondergoed dat ik had meegenomen heb ik voorlopig niet meer nodig.
Het fietsen hier gaat goed, ik ben nu in Lorraine, een relatief leeg gebied. De dorpjes zien er bijna verlaten uit, soms is er geen eens een bakker of café. Het is dus zaak om tijdig in te slaan, maar mijn noodrantsoenen heb ik nog niet nodig gehad, want in de buurt van de camping was altijd wel een restaurantje of pizzeria te vinden. Mijn vorige camping, in Arriance, was niet meer dan een trapveldje bij de kerk, met kraan, en ,o verrassing, want niet gemeld, een toiletten uiteten.
Nancy, en Luneville, zijn echte plaatsen van de Barok/Rococo, met als belangrijkste naam koning Stanislas van Lotharingen. Zijn paleis in Luneville, ontwerpen door Bouffet, gold als het Versailles van Lorraine.
Morgen weer fietsen, richting de Vogezen.

  • 08 Juli 2017 - 12:00

    Anke:

    Het wordt tijd voor een berichtje mijnerzijds. Ik lees je verslagen graag. Doe de groeten aan de Vogezen, daar heb ik mooie herinneringen aan. Heel veel reisplezier verder en geniet van je vrije dag. Groet, Anke

  • 08 Juli 2017 - 20:54

    Iljitsj :

    Hallo Jan als toevallig door Sellestadt komt. Wij hebben toen in een klein museum vele latijnse geschriften van Erasmus bekeken. Alles was onder zwarte doeken tegen het licht vervuiling verborgen.

  • 08 Juli 2017 - 20:54

    Lydia:

    mooie fotos, jan! ik lees je berichtjes weer met veel plezier.

  • 09 Juli 2017 - 07:02

    Wilma:

    Hey Jan, leuk om je verslagen te lezen, fijn dat je nu lekker in het zonnetje kunt fietsen.
    succes en geniet ervan.

    Wilma
    X

  • 10 Juli 2017 - 09:42

    Marja:

    Kijk...now you're talking fietsweer! Leuk om via de verhalen en foto's weer mee te reizen.

  • 10 Juli 2017 - 10:31

    Janneke:

    Hoi Jan. Fijn dat't weer nu wat beter is geworden; dat fietst en kampeert toch wat lekkerder. Je schiet al lekker op met je tocht. Mooie plaatjes bij je verslagen en goed dat je ook even een 'vrije' dag neemt. Ik wens je een voorspoedig vervolg van je reis! Groet, Janneke

  • 12 Juli 2017 - 07:59

    Wil:

    Zijn ook paar keer op doorreis in Nancy geweest. Mooie stad. Zijn net 5 dagen in Schagerbrug geweest met caravan. Veel gefietst en dagje Texel. Heb veel respect voor je. Volgende weel laatste repetitie. Gelukkig, dat het weer beter is. Al hoewel snikheet is ook niet alles.
    Groeten van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Dit jaar fiets ik vanuit Uithoorn naar Zuid-Frankrijk, een land waar ik nog nooit heb gefietst. Onderweg ga ik in Parijs langs om de eerste verjaardag van Olivier te vieren. Arno fiets tot aan Parijs met me mee

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 665
Totaal aantal bezoekers 79326

Voorgaande reizen:

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

De groene weg naar de Middellandse zee

20 Juni 2014 - 23 Juli 2014

Schotland rond

15 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Naar het zuiden van Frankrijk

30 Juni 2011 - 30 Juli 2011

End to End 2011

08 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Limesroute tot Budapest

15 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

fietsen naar rome

Landen bezocht: