Arles - Reisverslag uit Arles, Frankrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu Arles - Reisverslag uit Arles, Frankrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

Arles

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

25 Juli 2017 | Frankrijk, Arles

Van Avignon naar Arles, dat is ook geen geweldige afstand, een kilometer of 60, en eigenlijk geen klimmen er in. Om het nog wat langer en moeilijker te maken heb ik de omweg via Les Baux de Provence (waar het woord bauxiet vandaan komt) genomen, met een flinke klim er in. De foto's hebben jullie al in het vorige verslag gezien.
In Arles ben ik twee dagen gebleven om een aantal bezienswaardigheden te zien: het theater (niet zo mooi als in Orange), het amphitheater, de thermen van Constantijn, les Alyscamps (een antieke necropolis), het museum van Antiquiteiten en het museum Reattu (o.a. Picasso).
Morgen neem ik de trein naar St. Raphael, dat wordt weer een ervaring op zich. Maar het fietsen zit er op

• 25 Juli 2017 - 20:32

Marja:

Zo, je hebt het dus gewoon weer gedaan! Goed hoor. Chapeau.
    Ik heb lekker vanuit de luie stoel of achter het buro mee kunnen reizen...smaakmakende foto's van de natuur, de cultuur, gelardeerd met interessante weetjes..
    En dan straks nog St.Raphael...brings back good memories..maar dat is al zo'n 40 jaar geleden :-)
    Goede reis verder en geniet er nog van.

• 28 Juli 2017 - 22:07

Cisca Kroeze:

Jan heel leuk de reis te mogen meemaken
    Mooie fotos en een leuk reisveslag
    Je fietstocht zit er op dus nu over een paar dagen terug.
    Mag je weer mee doen met onze senior wedstrijden.
    Leuk dat ik mee mocht genieten.
    Prettige terugreis, ik zie je wel weer!

• 12 Augustus 2017 - 11:17

Corry Luijt-Roskam:

Hoi Jan, ik heb genoten van je verslagen!! Veel herinneringen voor mij. Al deden wij deze tocht met de oldtimer. Niet zo sportief, wel genieten. Soms een beetje jaloers op je! Geniet nog even na en dan weer tot ziens bij de senioren!!