Arles - Reisverslag uit Arles, Frankrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu Arles - Reisverslag uit Arles, Frankrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

Arles

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

25 Juli 2017 | Frankrijk, Arles

Van Avignon naar Arles, dat is ook geen geweldige afstand, een kilometer of 60, en eigenlijk geen klimmen er in. Om het nog wat langer en moeilijker te maken heb ik de omweg via Les Baux de Provence (waar het woord bauxiet vandaan komt) genomen, met een flinke klim er in. De foto's hebben jullie al in het vorige verslag gezien.
In Arles ben ik twee dagen gebleven om een aantal bezienswaardigheden te zien: het theater (niet zo mooi als in Orange), het amphitheater, de thermen van Constantijn, les Alyscamps (een antieke necropolis), het museum van Antiquiteiten en het museum Reattu (o.a. Picasso).
Morgen neem ik de trein naar St. Raphael, dat wordt weer een ervaring op zich. Maar het fietsen zit er op


  • 25 Juli 2017 - 20:32

    Marja:

    Zo, je hebt het dus gewoon weer gedaan! Goed hoor. Chapeau.
    Ik heb lekker vanuit de luie stoel of achter het buro mee kunnen reizen...smaakmakende foto's van de natuur, de cultuur, gelardeerd met interessante weetjes..
    En dan straks nog St.Raphael...brings back good memories..maar dat is al zo'n 40 jaar geleden :-)
    Goede reis verder en geniet er nog van.

  • 28 Juli 2017 - 22:07

    Cisca Kroeze:

    Jan heel leuk de reis te mogen meemaken
    Mooie fotos en een leuk reisveslag
    Je fietstocht zit er op dus nu over een paar dagen terug.
    Mag je weer mee doen met onze senior wedstrijden.
    Leuk dat ik mee mocht genieten.
    Prettige terugreis, ik zie je wel weer!






  • 12 Augustus 2017 - 11:17

    Corry Luijt-Roskam:

    Hoi Jan, ik heb genoten van je verslagen!! Veel herinneringen voor mij. Al deden wij deze tocht met de oldtimer. Niet zo sportief, wel genieten. Soms een beetje jaloers op je! Geniet nog even na en dan weer tot ziens bij de senioren!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Dit jaar fiets ik vanuit Uithoorn naar Zuid-Frankrijk, een land waar ik nog nooit heb gefietst. Onderweg ga ik in Parijs langs om de eerste verjaardag van Olivier te vieren. Arno fiets tot aan Parijs met me mee

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 4795
Totaal aantal bezoekers 79322

Voorgaande reizen:

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

De groene weg naar de Middellandse zee

20 Juni 2014 - 23 Juli 2014

Schotland rond

15 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Naar het zuiden van Frankrijk

30 Juni 2011 - 30 Juli 2011

End to End 2011

08 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Limesroute tot Budapest

15 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

fietsen naar rome

Landen bezocht: