Halverwege - Reisverslag uit Marnay, Frankrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu Halverwege - Reisverslag uit Marnay, Frankrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

Halverwege

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

11 Juli 2017 | Frankrijk, Marnay

Inmiddels ben ik op de camping in Marnay, halverwege de groene route.
Vanuit Luneville eerst voor een korte etappe naar Avillers, bij de watermolen van de familie Touchot. Ik was de enige kampeerder en mocht, met een biertje, meekijken naar de Tour de France, die overige op heel wat plaatsen waar ik langs ben gekomen, ook is gepasseerd. De volgende morgen toen ik afscheid nam, bleek de service zelfs geheel gratis te zijn. Ik voelde zelfs een beetje schuldig.
Vandaar ging het verder naar camping 'La Jonquille bij Heurecourt. Die werd gedreven door Herman en Jacqueline. Een camping met alleen maar Nederlandse gasten, heel gezellig, ik mocht gelijk meedoen met de kebabmaaltijd.
De volgende morgen vroeg verder voor de etappe naar Marnay, 100km, wel voor een gedeelte langs het jaagpad van de Saone, dus relatief vlak. Halverwege werd ik wel overvallen door een reusachtige onweersbui, maar toch om een uur of vijf in Marnay. Ik ontmoet er weer een paar reizigers van vorige campings.
Morgen begint deel 2 van de reis. Dat wordt nog meer klimmen

  • 12 Juli 2017 - 21:25

    Cisca Kroeze:

    Hi jan, leuk! Kijk heel veel naar je verslagen, mooie foto,s
    Ik geniet ervan. Geniet ervan en ik kijk steeds mee!


  • 14 Juli 2017 - 09:39

    Yvonne En Siem:

    Hoi Jan
    Wat maak je weer een mooi avontuur mee. Geniet er van
    Yvonne en Siem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Dit jaar fiets ik vanuit Uithoorn naar Zuid-Frankrijk, een land waar ik nog nooit heb gefietst. Onderweg ga ik in Parijs langs om de eerste verjaardag van Olivier te vieren. Arno fiets tot aan Parijs met me mee

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 759
Totaal aantal bezoekers 79356

Voorgaande reizen:

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

De groene weg naar de Middellandse zee

20 Juni 2014 - 23 Juli 2014

Schotland rond

15 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Naar het zuiden van Frankrijk

30 Juni 2011 - 30 Juli 2011

End to End 2011

08 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Limesroute tot Budapest

15 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

fietsen naar rome

Landen bezocht: