Halverwege - Reisverslag uit Marnay, Frankrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu Halverwege - Reisverslag uit Marnay, Frankrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

Halverwege

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

11 Juli 2017 | Frankrijk, Marnay

Inmiddels ben ik op de camping in Marnay, halverwege de groene route.
Vanuit Luneville eerst voor een korte etappe naar Avillers, bij de watermolen van de familie Touchot. Ik was de enige kampeerder en mocht, met een biertje, meekijken naar de Tour de France, die overige op heel wat plaatsen waar ik langs ben gekomen, ook is gepasseerd. De volgende morgen toen ik afscheid nam, bleek de service zelfs geheel gratis te zijn. Ik voelde zelfs een beetje schuldig.
Vandaar ging het verder naar camping 'La Jonquille bij Heurecourt. Die werd gedreven door Herman en Jacqueline. Een camping met alleen maar Nederlandse gasten, heel gezellig, ik mocht gelijk meedoen met de kebabmaaltijd.
De volgende morgen vroeg verder voor de etappe naar Marnay, 100km, wel voor een gedeelte langs het jaagpad van de Saone, dus relatief vlak. Halverwege werd ik wel overvallen door een reusachtige onweersbui, maar toch om een uur of vijf in Marnay. Ik ontmoet er weer een paar reizigers van vorige campings.
Morgen begint deel 2 van de reis. Dat wordt nog meer klimmen

• 12 Juli 2017 - 21:25

Cisca Kroeze:

Hi jan, leuk! Kijk heel veel naar je verslagen, mooie foto,s
    Ik geniet ervan. Geniet ervan en ik kijk steeds mee!

• 14 Juli 2017 - 09:39

Yvonne En Siem:

Hoi Jan
    Wat maak je weer een mooi avontuur mee. Geniet er van
    Yvonne en Siem