In Luxemburg - Reisverslag uit Troisvierges, Luxemburg van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu In Luxemburg - Reisverslag uit Troisvierges, Luxemburg van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

In Luxemburg

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

03 Juli 2017 | Luxemburg, Troisvierges

Zondagmorgen uit Aken vertrokken, bewolkt maar wel droog. Dit was het begin van de Vennbahn, de oude spoorlijn door de Ardennen, nu omgebouwd tot fietsroute. Die dag was ook de start van de Tour de France in Düsseldorf via Aken, maar ik heb er niets van gezien.
Voorlopig was het een beetje klimmen, maar niet te steil, zoals je van een spoorlijn mag verwachten. Het weer hield zich redelijk, al was het wel tegenwind. Ik was van plan om aan het einde van de middag de tent op te slaan in het dorpje Kugelscheid, ook vanwege het In de gids geroemde restaurant Casa Maria. Helaas bleek de camping gesloten, dus verder naar Weywertz. Inmiddels was het smerig begonnen te regenen, en zo moest ik van de route af, de heuvels in om een camping te zoeken waarvan je hoopt dat die wél bestaat. Gelukkig was het laatste het geval, en zo was er een mogelijkheid om de natte spullen weer een beetje te laten drogen.
Maandagmorgen, na een ijskoude macht (5.4 graden) kwam de zon door door de mist heen. Dat beloofde een mooie dag te worden en dat was ook zo.
Verder via de Vennbahn, door de Hoge Venen tot aan Troisvierges in Luxemburg. Door was net die middag de Tour door getrokken; ook weer gemist

• 03 Juli 2017 - 20:50

Hans Van Der Maas:

Dank voor je regenachtige berichten (-;. Het wordt alleen maar beter. Leuk die foto's, jammer dat de vleermuizentunnel gespert war.

• 03 Juli 2017 - 20:52

Laurens:

Ha, dat ziet er bijzonder pittoresk uit allemaal onder die oude viaducten door. En een lekker vrijliggend fietspad over zo'n oude spoorbaan zo te zien. Fijn! Nu nog droge dagen, maar de voorspellingen gaan vooruit toch?

• 03 Juli 2017 - 21:18

Lydia:

hopelijk laat je nu de regen achter je! t is wel flink afzien, een koude nacht en natte spullen. lsurens is hier zondag nog even langs geweest, na t ophalen van jouw auto, waarmee Lau&kaat&else morgen richting hull varen. veel succes met je volgende etappe!

• 04 Juli 2017 - 21:25

Marianne Swen:

Hallo Jan.
    Je bent al goed op weg en Luxemburg, Troisvierges is een heel mooi gebied dacht ik. Het weer wordt steeds beter deze week voor Frankrijk vooral zag ik op het weerbericht vanavond! Zweetweer zelfs. Iemand uit de Tour is eruit gemoeten op het laatst omdat hij iemand aan de kant drukte. Die man viel en twee volgende vielen weer over hem heen. Heel gemeen en een rotgezicht. Ik zag het toevallig op het nieuws.
    Is alles weer droog aan je? En is de fiets nog in orde? Onze Boudewijn heeft een ligfiets aangeschaft waarmee hij met Femke naar Denemarken gaat fietsen volgende maand. Leuk he.
    Een heel goede reis verder en zorg dat alles veilig blijft!! Lieve groeten, Marianne

• 05 Juli 2017 - 09:02

Yvonne En Siem:

Hoi Jan. Leuk om weer jouw avonturen te kunnen volgen. We wensen je een hele trip toe. Geniet er van.
    En we hopen, dat je net zulk mooi weer krijgt als wij hier hebben.

groeten

Yvonne en Siem