Nog steeds regen - Reisverslag uit Aken, Duitsland van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu Nog steeds regen - Reisverslag uit Aken, Duitsland van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

Nog steeds regen

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

01 Juli 2017 | Duitsland, Aken

Vrijdag de derde, en voor mij laatste etappe van de reis naar Rome, eindigend bij Roermond. De straffe zuidwester hield de buien weg, maar was helaas pal tegen. De tocht ging langs de Maas, die vier keer werd overgestoken, waarvan drie keer met een pontje. Het eerste was het voetveer van Wellerlooi naar Blitterswijck. Het Roekenbosch waar we vroeger wel vakantie hielden was nu veranderd in een asielzoekerscentrum.
Om half negen 'avonds begon het flink te regenen, en daar kwam de volgende 24 uur geen verandering in. Omdat ik weinig zin had om de hele dag in de regen te fietsen besloot ik de volgende dag de trein te nemen naar Aken, het begin van de Vennbahn. (Er waren nog twee alternatieve beginroutes maar daar heb ik niet voor gekozen.).
Dus zaterdagmorgen inde regen alles ingepakt en naar Roermond gefietst. Toen in de trein (twee overstappen, in Heerlen en Herzogenrath) en zie daar, in Aken. Nog wat zoeken naar de camping, alles weer uitgepakt, en nog even de regenachtige stad in de wat bezienswaardigheden te bekijken o.a. de Dom. Morgen begin de Groene route naar de Middellandse zee.

  • 01 Juli 2017 - 22:00

    Maggie:

    Nou Jan bedankt voor je verslag met foto's. Je hebt nog niet veel geluk met het weer zeg. Leek me goeie keus om niet de heeele dag in de regen te fietsen!
    Ik zal duimen voor beter weer, wens je een goed vervolg.
    Kiefs, Maggie

  • 02 Juli 2017 - 21:14

    Marja:

    ...tsja, een groene route is niet voor niks 'groen'.

  • 02 Juli 2017 - 21:16

    Marja:

    ...ik wens je in ieder geval voor het vervolg een mooie, inspirerende en vooral droge route!

  • 03 Juli 2017 - 11:02

    Arno:

    Hallo Jan!

    Leuk om het begin van de Rome route weer eens voorbij te zien komen. En is dat het pontje wat we een paar jaar geleden net op de laatste overgang van de dag nog gehaald hebben? (op die winderige 9-urige dag!)

    Ondanks de slechtweerstijdingen blijf ik denken dat ik de volgende keer toch wel weer een weekje mee wil =) Wij en het goede weer wachten op je in het zuiden!

    Liefs,


    Arno

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Dit jaar fiets ik vanuit Uithoorn naar Zuid-Frankrijk, een land waar ik nog nooit heb gefietst. Onderweg ga ik in Parijs langs om de eerste verjaardag van Olivier te vieren. Arno fiets tot aan Parijs met me mee

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 740
Totaal aantal bezoekers 79346

Voorgaande reizen:

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

De groene weg naar de Middellandse zee

20 Juni 2014 - 23 Juli 2014

Schotland rond

15 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Naar het zuiden van Frankrijk

30 Juni 2011 - 30 Juli 2011

End to End 2011

08 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Limesroute tot Budapest

15 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

fietsen naar rome

Landen bezocht: