Voorbij Aquincum - Reisverslag uit Hódmezővásárhely, Hongarije van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu Voorbij Aquincum - Reisverslag uit Hódmezővásárhely, Hongarije van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

Voorbij Aquincum

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

08 Augustus 2010 | Hongarije, Hódmezővásárhely

Aquincum dat is Romeins voor Boedapest. Daar ben ik dus inmiddels voorbij en nog een dag fietsen van de Roemeense grens bij Gyula af. Het ging zo snel dat ik er maar even een klein vervolg aan heb gegeven. Morgen dus bij de Roemeense grens, vandaar met de trein terug naar Boedapest. Daar blijf ik dan 3 dagen,
en dan met de trein terug naar Nederland.

Vanuit Wenen ging het heel snel via Bratislava (Slowakije) naar Hongarije. Daar ziet alles er toch weer net even anders uit dan in Duitsland en Oostenrijk. Op de eerste camping bij Rajka ontmoette ik een Nederlands stel dat vanuit Istanbul op weg was naar Boedapest- Leuk om verhalen uit te wisslen.
De volgende dagem ging het via de noordkant van Hongarije, langs de Donau, naar Boedapest. daar heb ik alleen een nacht op de camping doorgebracht, omdat ik er straks weer hoop terug te komen. Toen ik de volgende morgen vertrok om door Boedapest heen naar het zuiden te gaan werd ik overvallen door een enorme onweersbui. Bovendien was ik de weg kwijt geraakt. Toen het weer droog was en ik op zoek ging naar de route brak een tweede nog heftiger onweer los. Ik kon nog net schuilen in een winkel met voetbalspullen. Na drie kwartier kwam zowaar de zon even tevoorschijn en daarop navigerend kon ik , langs het drukkke verkeer door Boedapest heen komen. Ook de stad uit was weer een probleem, de routebeschrijving liet het nogal eens afweten, en zoals vaker moest de GPS redding brengen.
'Savonds gekampeerd bij een viscentrum dat alleen te bereiken was via een drukke verkeersweg. 'Snachts weer veel onweer.
De volgende dag verder, de Puszta in. Ik wilde kamperen in Gubac, maar saar bleek net die dag een paardeshow te zijn met 16000 toeschouwers. Geen plaats meer in de herberg. Twintig km ver kwam ik terecht bij camping 'ons dorpke' van Johan en Kathy. Erg gezellig, ik heb er zelfs meegegeten.
Vandaag ben ik dus in de plaats met de onuitspreekbare naam. Een Hongaars stel bracht met helemaal naar het internetcafe.
De camping is bij een thermaal bad, ik heb er al gebruik van gemaakt. Je weet, ik ben geen badmens maar toch wel lekker.

  • 08 Augustus 2010 - 17:02

    Hans:

    hey Jan,

    weer een goed verhaal van mooie avonturen. Ella is net vertrokken naar Boedapest.
    mooi dat hundertrwasserhuis! en dat plaatsje heet toch gewoon houdmeheelergvast.
    groet

  • 08 Augustus 2010 - 19:39

    Laurens En Katrien:

    Zeg, laat je wel wat over voor een latere vakantie? ;)

    Goed om te horen dat de reis, ondanks het weer, voorspoedig loopt. Je hebt het ergste weer in Tjechië e.o. net ontlopen geloof ik.

    Tot binnenkort weer!

    Groetjes,

    Laurens en Katrien

  • 08 Augustus 2010 - 20:17

    Lydia:

    het heeft in die regio qua regen en onweer flink gespookt, begrijp ik. hier was t zondag flink regenachtig - hoewel mijn 4 gasten zo dapper waren onder de parasol/paraplu(?)hun ontbijt te nuttigen. geniet van boeda en ook van pest!

  • 09 Augustus 2010 - 10:01

    Anke Heerma:

    Je verslag is weer beeldend. Afgezien van de regen zo nu en dan is je reis vlot verlopen. Je zit alweer in het staartje. Graag wens ik je nog fijne dagen in Boedapest en veilige thuiskomst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Dit jaar fiets ik vanuit Uithoorn naar Zuid-Frankrijk, een land waar ik nog nooit heb gefietst. Onderweg ga ik in Parijs langs om de eerste verjaardag van Olivier te vieren. Arno fiets tot aan Parijs met me mee

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 79388

Voorgaande reizen:

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

De groene weg naar de Middellandse zee

20 Juni 2014 - 23 Juli 2014

Schotland rond

15 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Naar het zuiden van Frankrijk

30 Juni 2011 - 30 Juli 2011

End to End 2011

08 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Limesroute tot Budapest

15 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

fietsen naar rome

Landen bezocht: