Ach, das Ungewitter naht - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu Ach, das Ungewitter naht - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

Ach, das Ungewitter naht

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

27 Juni 2009 | Duitsland, Tübingen

Gisteren aangekomen in Tübingen. Eergisteren was er een rustige etappe van Heidelberg naar Grötzingen bij Karlsruhe. Maar, zoals Reitsma schrijft: daarna is het afgelopen met de vlakke etappes (tot aan de Po-vlakte). Gisteren was best een zware etappe van 94 km (met af- en aan rijden van de camping, en omrijden opgelopen tot 111 km) bovendien dus met een behoorlijke helling, ongeveer 660m stijging (en ook weer wat afdalen). Bovendien gaat ook het weer raar doen. De laatste dagen was het warm en vochtig, als ik 'smorgens om half acht(!) de tent inpakte was die nog kletsnat.Gisteren aan het einde van de middag had ik net tegen een Duitser die ik had ontmoet opgemerkt dat'das Wetter sich außerordentlich gehalten hätte' of geen twee minuten later werd ik in het Wald Schönbuch overvallen door een flinke onweersbui.Schuilen onder een boom dus maar.Zodoende was ik pas tegen zessen in Tübingen.
Ik had toch al besloten om daar een dagje te blijven, om te internetten en om de stad te bekijken. Tübingen is net als Heidelberg een oude universiteitsstad, en heeft misschien nog wel meer sfeer.
Vannacht en de hele morgen was er onweer en zware slagregens, dus maar eens wat gelezen in The Fountainhead, pas 'middags kon ik de stad in en hier zit ik dus aan de computer. Morgen wacht de zwaarste etappe uit het eerste deel, de Schwäbische Alb (zie foto) daarna is het in twee etappes afzakken naar Bregenz aan de Bodensee. Misschien kan ik daar weer internet vinden.

• 27 Juni 2009 - 21:36

Lydia:

nou jan dat ungewitter is na een flinke vertraging ook losgebarsten over venlo zaterdagmiddag/avond. de brandweer had de handen vol. hier in uithoorn vielen slechts enkele spatjes en t was hier zeer benauwd. ik blijf maar gieten! je oleander knapt op, t roosje maakt nieuwe blaadjes. geraniums bloeien explosief.
    vanavond lau en kaat gesproken, die logeren in een B & B in epen, limburg!
    geniet van je mooie foto's en net als hans, van de historische bespiegelingen...

• 28 Juni 2009 - 08:13

Atje:

Ha die jan, Volg nu natuurlijk al twee weken je tocht maar had nog niet de moed gevat te reageren. Gewoon omdat dit soort dingen altijd mis gaan bij mij. Wil je toch laten weten dat ik aan je denk en een heilig ontzag heb voor wat je aan het presteren bent. Je komt af en toe wel iemand teten maar lukt het een beetje in je eentje? geniet van alles! lieve groet Atje

• 28 Juni 2009 - 13:51

Jannek:

Ha die Janneman. Je heb de vaart er behoorlijk in! En wat kom je op een mooie plekjes zeg. Erg leuk om de foto's steeds te bekijken.
    Gisteren was de slotdag van de Golfweek. Benauwd en plakkerig weer! Het zweet gutste me over m'n rug. Gelukkig gisteravond nog een 'buitje voor het stof'. Het was een fun-golfrondje, op de slotdag, met een afzonderlijke put- wedstrijd die ik (gek genoeg!) gewonnen had. Ik ging als een speer door het parcour zonder echt serieus op te lijnen en 'ze vielen' gewoon (misschien moet ik dat voortaan altijd maar zo doen.........) Enfin, het was een gezellige boel met verrukkelijk eten, een leuke band (die nu natuurlijk veel Micheal Jackson speelde) en de voetjes gingen nog even van de vloer. Mis je het golfen al een beetje of sta je zo af en toe nog de swingbeweging te oefenen ;-) ?

Groet,
    Janneke