een lange tocht - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu een lange tocht - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

een lange tocht

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

24 Juni 2009 | Duitsland, Heidelberg

Maandag met koel weer vertrokken uit Koblenz. Gelukkig met de wind in de rug. Ondat we in Koblenz halverwege de vijfde etappe waren geeindigd bestond deze tocht uit de rest van de vijfde en de eerste heft van de zesde etappe, tot Bingen (ja, van Hildegard maar ook van bisschop Hatto en de muizentoren). De volgende dag riep een logistiek probleem op: in de zevende etappe zit onderweg eigenlijk geen camping. Dat betekent:
of nu een halve etappe
of anderhalve etappe
of twee keer driekwart met een andersoortige overnachting.
Mij kennende weet je wat het wordt: 130 km dus. Viel eigenlijk wel mee. De eerste 50 waren over heuvelachtig terrein en tegen de straffe noordoostenwind in maar daarna draaide de route naar het zuiden en kwam de wind in de rug. Alles goed verlopen dus en gisteren gearriveerd in Schriesshein bij Heidelberg. Dan kan er vandaag wel een rustdagje af om die stad te bekijken. En ik ben nu ook weer in fase wat de etappes betreft, dat is wel prettig voor de rest van de reis.

Verder: de eerste vuurvliegjes op de camping gesignaleerd, overigens een paar dagen geleden zagen we ook een paartje (zwarte?) wouwen, dat moet nog even worden vermeld natuurlijk

Het meest opvallende gebouw in Heidelberg is het Schloss, de ruine van een nu eens niet in WWII vernielde, maar door de Fransen in 1693 opgeblayen kasteel. . hierbij wat foto's Morgen verder richting Karlsruhe

  • 24 Juni 2009 - 19:16

    Janneke:

    Jeetje, Jan, wat ben je toch weer een bikkel. Zo'n afstand en dat in je uppie. Diep respect!
    Leuk om al je belevenissen te lezen. En ook leerzaam, as usual ;-)
    Gisteren weer hardgelopen in de dinsdagavondgroep. Men vraagt natuurlijk waar je bent. Ik ben zo vrij geweest om je weblog-details in het TKN clubblad te laten publiceren. Dan kan Ageeth je af en toe toch nog zien en wellicht een berichtje voor je achterlaten. Ze heeft overigens al weer een andere snelle seniore man 'gevonden' om zich aan op te trekken tijdens de trainingen, maar ik vind toch dat jullie saampjes een mooiere tred hebben, hahahaha!

  • 24 Juni 2009 - 21:46

    Lia Van Trigt:

    Hoi Jan, leuk om dit alles van je te lezen. 130 km op een dag, én het viel mee dat is mooi, man.
    Geniet van alles, doe voorzichtig! Groet ook namens Rob, van Lia. (breuk geneest goed, loop nog niet maar geef al wel training)

  • 24 Juni 2009 - 23:01

    Maggie:

    Hallo Jan,
    Gek genoeg kreeg ik geen verbinding als ik janvanwouwe.waarbenjij.nuintikte maar dankzij Laurens die voor mij had geregeld dat ik bericht krijg als jij weer iets op je weblog hebt geplaatst heb ik nu toch contakt.
    Leuk om te lezen waar je bent en wat je doet. Ik was er tot nu toe niet aan toe gekomen vanwege de examendrukte van Ella. Het was een leuk feest, we hebben jou wel gemist natuurlijk maar gelukkig was Laurens erbij ook om jou te vertegenwoordigen.
    Hoe is het om nu alleen te fietsen? Knap hoor om zoveel kilometers te maken.
    Veel plezier en tot horens,
    Maggie

  • 25 Juni 2009 - 07:09

    Arno:

    Dat schiet natuurlijk wel lekker op nu ik je niet meer vertraag. Anderhalve week gefietst en volgens de kaart ben je hemelsbreed al halverwege!

    De treinreis was overigens een genot, ondanks het feit dat ie 11 uur duurde. Volgens mijn telefoon was 100 km/uur wel zo'n beetje de absolute topsnelheid van de verschillende boemeltjes. Allemaal prachtig landschap, en kleine plaatsjes met miniscule stationnetjes. Ik heb zo ook nog even Vittel mee gepikt, en een korte lunch in Luxemburg stad gehad. Was wel 'n goeie avant-gôut voor de geplande trein zwerftocht door Italië.

    Doe je het wel rustig aan, zodat je kan genieten van de mooie dingen? Als je zo doorgaat ben je d'r nog voor juli!

    Was erg leuk, en tot snel!

    Arno

  • 26 Juni 2009 - 21:04

    Jan En Greetje:

    Dag Jan. Je gaat weer als een trein. Houden zo, want je krijgt nog een paar lastige stukken. Maar wel heel mooi. Ik ben benieuwd. Veel plezier verder en goed weer. Wij gaan maandag naar Ierland om daar o.a. de Giant Causeway te fietsen. We hebben er zin in (3weken)ook met het bekende ruige werk. See you back.

    Groet Jan

    Hallo Jan, als je zo hard fietst dan red je het wel om ook nog terug te fietsen. B.v.de route Benjaminse, is ook mooi.
    En wij maandag dus naar Noord Ierland: 2 langeafstandroutes en het schiereiland Inishowen.Als het maar een beetje droog wil blijven.We hebben elkaar straks veel te vertellen. Doe voorzichtig.
    Groeten, Greetje

  • 26 Juni 2009 - 21:07

    Greetje:

    P.S. Prettig ook,Jan dat we nog wat geschiedenislessen bij je reisverslag krijgen.
    G.

  • 27 Juni 2009 - 09:29

    Hans Vd M:

    Hallo Jan,
    Veel schrijven is leuk lezen voor ons! Hoe meer berichten hoe beter.
    De foto's zijn ook mooi, ik zie de fietskuiten groeien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Heidelberg

fietsen naar rome

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2009

Weer thuis

01 Augustus 2009

Halverwege de terugreis

31 Juli 2009

Op weg naar huis

25 Juli 2009

laatste loodjes

23 Juli 2009

Van de Brunello naar Lago di Bolsena
Jan

Dit jaar fiets ik vanuit Uithoorn naar Zuid-Frankrijk, een land waar ik nog nooit heb gefietst. Onderweg ga ik in Parijs langs om de eerste verjaardag van Olivier te vieren. Arno fiets tot aan Parijs met me mee

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 79513

Voorgaande reizen:

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

De groene weg naar de Middellandse zee

20 Juni 2014 - 23 Juli 2014

Schotland rond

15 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Naar het zuiden van Frankrijk

30 Juni 2011 - 30 Juli 2011

End to End 2011

08 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Limesroute tot Budapest

15 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

fietsen naar rome

Landen bezocht: