Pioggia ancora - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu Pioggia ancora - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

Pioggia ancora

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

12 Juli 2009 | Italië, Ferrara

Zoals gezegd : alweer drie dagen geleden naar de opera. Eerst in de stad rondgelopen nog steeds mooi, al waren een paar topattracties ( de fresco's van de S. Anastasia, en de S. Zeno) in restauro. Daarna de opera. De voorstelling zou beginnen om 21.15, en om goede plaatsen op de bovenste stenen stuk te hebben werd je geacht om toch wel om en nabij zeven uur bij de ingang te staan. en dat deed ik dus, voorzien van eten en een fles wijn. Alleen.. op die tijd hing er boven Verona een buitengewoon donkere wolk ( als in Independence Day) en daaruit viel een enorme stortbui die behoorlijk lang aanhield. Met mijn plastic regenjasje aan zat ik uiteindelijk op de natte stenen. Gelukkig bleef het toen een tijdje droog. De opera ging goed van start, maar na de eerste acte viel er een keer of vier een paar druppeltjes, waarop de musici (onder leiding van Placido Domingo, de dirigent) het hazepad kozen. Toen om half twee(!) opnieuw iets wat er uitzag als een langdurige bui begon hield ik en velen met mij het voor gezien en ging ik naar de camping. Lateer hoorde ik dat ook de uitvoerenden niet meer waren teruggekomen, maar ja we hadden ook nog maar tien minuten te gaan. Toch een mooi spectakel. Pas na tweeen in de tent.
Eergisteren vertrokken voor een rustige rit naar Montagnana, langs eindeloze maisvelden, vervallen boerderijen en uitgestorven dorpjes.
Montagnana zelf is een bijzonder authentiek stadje dat zijn ommuring, inclusief torens en poorten, nog volledig heeft bewaard. We kampeerden op het grasveld van de jeugdherberg ter plaatse, ook daarin leek het op Lucca. Ik zeg 'we', omdat ik de laatste dagen steeds samen sta met Cor en Riekie, de limburgse fietsers. 'Savonds zag teovallig iets leuks: vendelzwaaiers en muzikantan die oefenden voor de Palio van Montagnana. Foto en/of film komen nog wel. Film kan ik hier sowieso niet oploaden
Gisteren een etappe naar Ferrara, opnieuw een weerzien. Ook hier blijf ik een dagje staan, om de stad te bekijken en te internetten. Omdat ik tijd genoeg heb zal ik dat in Bologna en Florence ook wel doen.
Binnenkort horen jullie weer meer!

P.S. de camping staat hier naast de golfbaan. Krijg er wel weer zin in!

  • 12 Juli 2009 - 14:16

    Maggie:

    Ook toevallig dat jij in Verona ook regen had bij Carmen!
    Hartelijke groet,
    Maggie

  • 12 Juli 2009 - 20:44

    Lydia:

    hier geen carmen maar wel veel regen en een rood autootje dat vanuit haarlem voor mijn deur werd geparkeerd op een andere manier dan anders... en die staat nu in friesland.
    en montagnana ziet er heel goed uit.
    denk je dat het in oktober minder regent, in verona? door je foto's en verslag krijg ik er zin in dan eens heen te gaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Ferrara

fietsen naar rome

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2009

Weer thuis

01 Augustus 2009

Halverwege de terugreis

31 Juli 2009

Op weg naar huis

25 Juli 2009

laatste loodjes

23 Juli 2009

Van de Brunello naar Lago di Bolsena
Jan

Dit jaar fiets ik vanuit Uithoorn naar Zuid-Frankrijk, een land waar ik nog nooit heb gefietst. Onderweg ga ik in Parijs langs om de eerste verjaardag van Olivier te vieren. Arno fiets tot aan Parijs met me mee

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 79511

Voorgaande reizen:

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

De groene weg naar de Middellandse zee

20 Juni 2014 - 23 Juli 2014

Schotland rond

15 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Naar het zuiden van Frankrijk

30 Juni 2011 - 30 Juli 2011

End to End 2011

08 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Limesroute tot Budapest

15 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

fietsen naar rome

Landen bezocht: