In Italie - Reisverslag uit Meran, Italië van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu In Italie - Reisverslag uit Meran, Italië van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

In Italie

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

06 Juli 2009 | Italië, Meran

Eergisteren zijn we over de Reschenpas gegaan. Wat minder moeilijk dan de Alberg, maar toch niet gering. 6 kilometer 7% klimmen naar Nauders, en ook daarna nog een behoorlijke klim. Daarmee ben ik eigenlijk de Alpen over en in Italie. Gisteren besloten tot een rustige etappe naar Meran om daar een dag rust te houden want de afgelopen week heb ik steeds elke dag gefietst. Dat bleek een onverwacht goede beslissing te zijn.
- de etappe was wat korter daardoor, zodat ik al om 12 uur op de camping was
- De camping was naast de kantine van de tennisclub, dus 'smiddags konden we de Wimbledonfinale bekijken. Spannend!
- Afgelopen nacht gaf opeens mijn slaapmatje de geest. Bovenkant en onderkant, normaal door een soort wafelstructuur met elkaar verbonden, scheurden langzaam uit elkaar waardoor ik op een soort ballon kwam te liggen. Geen prettige nacht, dat begrijp je! Maar doordat ik de volgende dag toch in Merano was, een centrum voor alpinisten, kon ik dus meteen een nieuwe Thermarest kopen.

Morgen gaat het langs de Adige verder naar Trent. Hans en Willemien hadden haast om in Bologna te komen en zijn dus al doorgereden. Gerard en ik zijn nog bij elkaar. Op de camping hebben we ook een jong stel ontmoet dat gaat wandelen in de bergen rond Merano. Ze vertelden dat ze al eens een keer in 6 maanden van Nederland naar India waren gefietst. Daarbij verbleekte onze tocht wel een beetje

  • 06 Juli 2009 - 21:11

    Lydia:

    ha jan! hele prestatie! en schitterende foto's weer, van een omgeving die ik een beetje ken: niet ver van bolzano. arno en nabeelah hebben er ook nog een weekje rond gefietst...
    dagje rust nu, geen verkeerd idee. en slapen op een ballon lijkt me niks.
    komend weekend zijn onze beide zonen in uithoorn, overigens! als t je lukt dan een internetcafe met skype te vinden, kunnen we met zijn allen nog even 'live' bijpraten, misschien...?

  • 07 Juli 2009 - 12:03

    Arno:

    Hallo hallo..

    Ziet er allemaal prachtig uit hoor! Vooral Pfungst ziet er allerschattigst uit Ben erg jaloers!

    Ennuh, de tocht naar India is mischien wat voor volgend jaar? =)

    Als je wilt bijpraten kun je ook ergens een vastelijn vinden waar we je kunnen bellen, of waar je mijn UK Skype vastelijn nummer kan bellen: +44 207 1933 785. Zijn daar uberhaubt nog telefooncellen? Overigens komen Stéphanie en ik vrijdag pas laat aan.

    Groet! Arno

  • 08 Juli 2009 - 08:00

    Henk Van Dijkhuizen:

    Jan, ik lees met veel plezier je reisverslag. Petje af. Wateen prestatie. Ik begrijp dat je geniet.Dat is ook op de foto's te zien!En nu op naar Rome. Veel fietsplezier. We denken aan je! Groet, Coosje en Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Meran

fietsen naar rome

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2009

Weer thuis

01 Augustus 2009

Halverwege de terugreis

31 Juli 2009

Op weg naar huis

25 Juli 2009

laatste loodjes

23 Juli 2009

Van de Brunello naar Lago di Bolsena
Jan

Dit jaar fiets ik vanuit Uithoorn naar Zuid-Frankrijk, een land waar ik nog nooit heb gefietst. Onderweg ga ik in Parijs langs om de eerste verjaardag van Olivier te vieren. Arno fiets tot aan Parijs met me mee

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 79515

Voorgaande reizen:

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

De groene weg naar de Middellandse zee

20 Juni 2014 - 23 Juli 2014

Schotland rond

15 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Naar het zuiden van Frankrijk

30 Juni 2011 - 30 Juli 2011

End to End 2011

08 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Limesroute tot Budapest

15 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

fietsen naar rome

Landen bezocht: