Remagen - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu Remagen - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

Remagen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jan

20 Juni 2009 | Duitsland, Remagen

Vandaag eindelijk internet access in Remagen. Arno is even naar de kapper.

Op onze eerste camping 'snachts veel onweer, ook 'smorgens regen, die we maar even hebben afgewacht. Daarna vertrokken voor een tocht door de Betuwe. Bij Kesteren krijgt Arno een lekke band die we lekker lui bij de rijwielhersteller laten repareren. Maar goed ookwant het ventiel blijkt uitgescheurd, en er moet dus een nieuwe band in. Daarna via Nijmegen en de Ooipolder naar Gennep.
Aldaar slecht bericht van het thuisfront: kat Lucca heeft een niet behandelbare tumor in haar kaak en heeft misschien wel maanden maar geen jaren meer te leven. Helaas!

De volgende dag een tocht langs de Maas, die we vier keer oversteken (drie maal per pontveer o.a. bij Blitterswijck en het Roekenbos) en eenmaal per brug. We eindigen dus weer aan de oostkant, bij Roermond.
Dat betekent dat we de derde dag een tocht langs de Roer/Rur kunnen maken, langs meerendeel onverharde paden, wel erg mooi, tot bij Düren.

De vijfde dag fietsen we eerst door uitgestrekt landbouwgebied, vervolgens een heuvelrug (de Ville)die ons na een lange afdaling bij de Rijn en Remagen brengt. Remagen is bekend van de brug.
Vandaag is Arno's laatste dag we fietsen een 40 km naar Koblenz waar hij morgen op de trein stapt naar Parijs.

• 20 Juni 2009 - 20:36

Lydia:

mannen, dat ziet er allemaal heel goed uit! smaakten die kersen nog een beetje?
    net laurens nog aan de tel. gehad, op de terugweg van uden naar utrecht. lucca doet het wel goed op t moment, al is de prognose natuurlijk naar. er wordt heel goed voor haar gezorgd.