In de Crete - Reisverslag uit Rome, Italië van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu In de Crete - Reisverslag uit Rome, Italië van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

In de Crete

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

20 Juli 2009 | Italië, Rome

Gisteren in Siena, vandaag, na een korte maar mooie etappe in Casciano di Murlo, wat de computer vast niet kent. De camping hier is bijna een Nederlandse kolonie, zoveel auto's met geel nummerbord zie je hier. Het uitzicht vanaf de camping is fantastisch maar ik betwijfel of de foto daar recht aan doet. Bij de Tabacchai in het dorp zit ik hier mijn verslagje te tikken.
Na een lange een inspannende tocht was ik gisteren in Siena aangekomen. Omdat ik twee dagen in Florence was blijven hangen had Gerard mij weer ingehaald en zo troffen we elkaar op camping Colleverde. We hebben samen gegeten in het restaurant van de camping dat sinds mijn vorige bezoek behoorljk was geupgrade in ambience en kwaliteit. Daarna zijn we het inmiddels nachtelijke Siena ingegaan, dat een enorme sfeer heeft! De foto's geven daar hopelijk iets van weer. (Laurens: de Salla del attrazione heb ik niet meer aangetroffen)
Vandaag de korte etappe (om uit te rusten denk ik heeft Reitsma dat zo gepland) en morgen komt er een hele zware: 61 km, maar daarin 1245 meter klimmen! De daaropvolgende etappes zijn lichter dus als het morgen lukt zou het in principe mogelijk moeten zijn om Rome te halen (ja ik houd de spanning erin, dat merk je wel.
Tot de volgende mogelijkheid voor internet!

• 20 Juli 2009 - 17:19

Atje:

Ha die Jan, Gisteren was ik met de meiden (Janneke en Jet) bij Janneke thuis en hebben we het natuurlijk over je reis gehad. We hebben geconstateerd dat je verslag zo uitvoerig is dat je feitelijk haast niets meer hoeft te vertellen. Blijft natuurlijk over de beleving van dit alles en de krachten die je hebt moeten leveren om dit alles te kunnen bereiken. Toscane en dus ook Florence en Siena zijn voor mij zo herkenbaar. ben daar verschillende keren geweest in mijn vorig leven en heb er vele goede maar ook wat slechte herinneringen. gelukkig overheersen de goede. Kan me voorstellen dat je hier vreselijk van geniet. reis voorzichtig. Mogelijk dat je inmiddels (bijna) in Rome bent. We horen van je. Lieve groet Atje

• 21 Juli 2009 - 11:10

Jolanda:

Hallo Jan,

Ik ben de dochter van Riekie, je hebt Riekie en Cor 14 jullie ontmoet, ook opweg naar Rome. Vandaag 21 juli verwachten zij in Rome aan te komen. Ze vertelde mij dat ze jou waarschijnlijk weer treffen. Vandaar wil ik je via deze weg vragen, als je ze ziet geef ze dan een dikke knuffel van mij!!!!
    Overigens een geweldig reisverslag!!

groetjes Jolanda

• 21 Juli 2009 - 20:36

Lydia:

jan daar zit je dan helaas helemaal naast. google geeft vele vele hits op casciano di murlo, en zeker in t nederlands! dus dat je daar veel gele nummerborden ziet...
    weer erg genoten van je foto's.
    dat wordt na thuiskomst, nog een serieus avondje foto's kijken.
    en hier vooral dinsdagavond veel onweer en regen...