In het land van de paarse koeien - Reisverslag uit Bludenz, Oostenrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu In het land van de paarse koeien - Reisverslag uit Bludenz, Oostenrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

In het land van de paarse koeien

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

01 Juli 2009 | Oostenrijk, Bludenz

Ik heb Bludenz wel een beetje te laag ingeschat, want hier zit ik dan met een Hefeweizen aan de computer. Bludenz is ook niet zomaar een stad; het is de plaats waar de Milka wordt geproduceerd wat ook te merken is aan de voor oudere Amsterdammers kenmerkende Blookerlucht. Mocht ik een paarse koe tegenkomen dan probeer ik dat digitaal vast te leggen.
Vandaag een mooie rit langs de Rijn en de Ill, steeds dieper de Alpen in. Ook nu was er qua natuur van alles te beleven, o.a overstekende wezel met prooi in de bek en overvliegend putters (moet de Putting Queen of Liemeer aanspreken!). Omdat ik vroeg was opgestaan was ik al om half twee op de plaats van bestemming, net op tijd om de tent op te zetten voordat het naar mij vertelde dagelijkse middagonweer losbarstte. Het is hier op het ogenblik behoorlijk warm en benauwd, dus alle reden om vroeg op pad te gaan.
Het Illdal is nogal smal, aan beide zijden van de weg rijzen de bergen al hoog op. Morgen gaat het over de Arlbergpas. Ter informatie plaats ik ook een foto van de pasbeschrijving. Ik heb dat plaatje al verschillende malen met grote belangstelling bekeken en zelfs nu nog geeft het me soms het verkeerde indruk dat je over de top van een berg gaat in plaats van over het laagste punt. Je ziet ook dat het mogelijk is om het steilste deel te omzeilen door halverwege de trein te nemen. Ik laat het van de omstandigheden afhangen wat ik doe.
Te zijner tijd horen jullie wat ervan geworden is!

• 01 Juli 2009 - 18:36

Laurens:

Gisteren een Rode wouw en vandaag nog veel meer natuurschoon. En dan nog dat uitzicht vanaf de camping, schokkend! Ziet er prachtig uit daar. Leuk om zo een beetje mee te kunnen genieten.

Goede klim gewenst!

Gr
    Laurens

• 02 Juli 2009 - 21:12

Lydia:

prachtige foto's weer en een campinguitzicht waarbij je paarse koeien vergeet!
    smoorheet hier vandaag nu binnen nog 25 graden met de plafondventilator aan en de vogels hebben dorst dus de fontein doet goede diensten in de tuin.
    ik hoor van katrien dat lucca t goed doet ondanks de warmte, heeft veel haar (stofzuigen!) minder, maar eet goed en is op dr gemak in utrecht!
    we snakken naar slechts EEN van die onweersbuien van jou hier...

• 03 Juli 2009 - 08:28

Hans Vd M:

Hallo Jan,

Als ik mensen vertel dat ik een zwager heb die naar Rome fietst en onderweg uitkijkt naar paarse koeien, kijken ze wat vreemd aan.
    Als meer vertel, zijn ze onder de indruk. Dus dat doe ik dan altijd maar snel.Dankzij jouw teksten lukt dat goed.