Een waterig begin - Reisverslag uit Gennep, Nederland van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu Een waterig begin - Reisverslag uit Gennep, Nederland van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

Een waterig begin

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

29 Juni 2017 | Nederland, Gennep

Woensdagmorgen iets na 10 uur vertrokken. Inmiddels was het begonnen te regenen maar niet zo hard dat er gewacht moest worden.
Vlak na Vinkeveen toen het weer droog was kwam ik een Oekraïense fietser tegen op weg naar Rotterdam. Helaas wilde hij dat via Hilversum doen en het kostte veel moeite om hem daar van af te brengen omdat hij eigenlijk alleen Oekraiens sprak en verstond. Het hielp ook niet dat hij navigeerde op een autokaart van Europa. Uiteindelijk hebben we bij Loenersloot afscheid genomen.
De eerste drie dagen zijn eigenlijk een nostalgie tour, want het zijn de eerste drie etappes van de reis naar Rome 9 jaar geleden. Bij 's-Graveland pakte ik de route op, langs de Hilversumse heide. Helaas begon het bij Lage Vuursche serieus te regenen, dus toch maar even schuilen. Toen het wat minder werd verder langs Amersfoort naar Overberg-veenendaal (camping 't Eind). Donderdag de tocht door de Betuwe, langs Nijmegen, naar Gennep, waar ik nu zit te tikken. Onderweg bij Elst en Nijmegen wel wat regen, maar het ziet er toch wel beter uit. Morgen naar Roermond, waar de Groene weg naar de Middellandse zee echt gaat beginnen.

• 29 Juni 2017 - 21:02

Maggie:

Lieve Jan,
    Wat leuk weer om je verslag te lezen. Stoer hoor dat je toch gewoon op pad bent gegaan.
    Wens je een goed vervolg en weinig regen! Hartelijke groet, Maggie

• 29 Juni 2017 - 21:04

Iljitsj:

Hallo Jan, ik volg jou. Kan/mag ik jou berichten delen met Konrad ? Hoe doe ik dit ?

• 29 Juni 2017 - 21:04

Lydia:

ha jan!

leuk dat je weer een reisverslag plaatst. moest erg lachen om die oekraiense fietser... had ie ook een oekraiense fietskaart van NL bij zich...? morgen minder nat, veel succes en blijf ons op de hoogte houden!

• 29 Juni 2017 - 21:09

Iljitsj:

Ok is gelukt via whatsapp.

• 29 Juni 2017 - 21:10

Henk Wevers:

Dag Jan,

Je bent weer op pad, beetje jaloers wel. Wij zitten gewoon een weekje in een huisje in Bergen. Ook niet slecht maar ik volg je met grote belangstelling. Hoe krijg je het voor elkaar om te starten als het net begint te regenen?
    Veel plezier.

• 29 Juni 2017 - 21:56

Laurens:

Een natte start, maar wel onderweg! Leuk om weer te kunnen meelezen. Veel plezier en goede reis.

• 30 Juni 2017 - 08:23

Marja Verburg:

HadieJan. Hoe ouder hoe stoerder! Je doet het dus toch maar weer.. Ik ga weer meelezen en ben nu al razend benieuwd naar je wederwaardigheden. Een hele goede reis en voor de eerste etappe: pas goed op elkaar.

• 30 Juni 2017 - 13:17

Wil Van De Water:

Goed begin. Wat leuk om gelijk iemand uit Oekraïne tegen te komen. Goede reis en vergeet niet het huiswerk van Amicitia te studeren

• 30 Juni 2017 - 16:51

Peter Lucas:

Tussen de buien is het droog dat weet je als fietser. Jan, het weer wordt vanaf zondag beter, ook bij de Belgisch Duitse grens. Volgende keer toch eerst een cursus Oekraïens doen voordat je gaat fietsen. Geniet van je tocht naar het zuiden.

• 01 Juli 2017 - 10:04

Corry Luijt-Roskam:

Succes, en heel veel leuke ontmoetingen!