Skye, island of the mist - Reisverslag uit Skye, Verenigd Koninkrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu Skye, island of the mist - Reisverslag uit Skye, Verenigd Koninkrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

Skye, island of the mist

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

04 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Skye

Dinsdag was dus een rustdag in Fort William. Prachtig weer, eigenlijk zou je moeten fietsen, maar rusten moet ook. Was gedaan, boodschappen gedaan, whisky stokerij Ben Nevis bezocht, allemaal dingen die moeten gebeuren. Klaar voor het vervolg op woensdag. De weersvoorspelling voor de komende dagen was niet al te best. Daarom woensdagmorgen vroeg opgestaan om voor achten te vertrekken en zo de regen voor te zijn en de boot naar Skye in Mallaig om 13.55u te halen. Beide gelukt! Om 13.15 droog in Mallaig bij de veerhaven. Maar helaas... op dat moment begon het zo hard te regenen (stormen deed het al) dat de sailing van 13.55 werd gecanceled.. en ook de twee volgende. Een hele groep mensen zat te wachten in de terminal. Er was nu nog een kans, de afvaart van 18.00u. Gelukkig klaarde het weer op en om 18.30 stond ik op Skye. Vlak bij de haven was een eco-camping, weer een heel nieuwe ervaring.
Donderdag zou het ook gaan regenen. Weer vroeg opgestaan, van start naar Dunvegan in het noordwesten. Lange rit (95 km), veel wind en hellingen maar toch.. helemaal droog aangekomen. En.. op dat moment begon het weer te regenen en het hield voorlopig niet meer op. Voorspellingen voor vrijdag zijn ook niet al te best. Skye is wel een prachtig eiland en doet soms wat aan IJsland denken.
Vervolg: vanaf 4 uur regende het al, maar om middernacht begon het serieus te regenen en te stormen. Ik was zelfs bang dat ik met tent en al zou worden weggeblazen. Weinig geslapen die nacht en om half zes opgestaan, alles ingepakt inclusief de doornatte tent en verhuisd naar het washok van de camping. Daar heb ik tot half twaalf gezeten ( je kon er lekker thee zetten, geen last van de wind) toen draaide de wind plotseling 180 graden en kwamen er plekken blauw aan de hemel. Toch maar op weg naar Uig waarvandaan de ferry naar Tarbert op Harris/Lewis vertrekt. Het weer is nu weer prima, hoop dat het zo blijft!.

• 05 Juli 2014 - 04:02

Erik:

Hoi Jan,

Zoals je weet golf ik af en toe (slecht), idem met tennis (matig), zit 2x per week op sportschool, maar jouw prestatie kan ik zelfs niet benaderen, Chapeau, hou het zoveel mogelijk droog, veel genoegen en tot een potje wat dan ook (golf, tennnis, snooker) bij terugkomst

• 05 Juli 2014 - 07:25

Truus:

Hee Jan,

Je boft niet met het weer he, het is hier veel beter. Hopelijk wordt het nu beter. knap hoor om de moet er zo in te houden! zal vandaag je kranten weer eens op gaan ruimen.

groetjes truus

• 05 Juli 2014 - 11:38

Anke:

Ja, dit is Skye. Wat jammer dat het weer zo tegenzat. Je hebt er maar weinig van gezien eigenlijk. Mooie reis verder met beter weer.

• 05 Juli 2014 - 12:35

Fred En Wil:

Hoi Jan,

Ook daar zijn wij geweest, maar niet met de fiets. Je bent wel één met de natuur, kunnen je het niet nadoen.
    Succes.

• 05 Juli 2014 - 13:14

Engel Ripmeester:

Jan, je hebt toch wel een platluisje bij je met whisky? Of je moet van stokerij naar stokerij fietsen en dan daar droog worden van buiten en nat van binnen
    Groetjes, Engel!

• 06 Juli 2014 - 10:44

Frits:

Je moet er heel wat moeite voor doen, maar wat een mooie foto's. Speciaal die van Sky in de morgen is prachtig! Goede tocht verder en hopelijk geen hellingen meer van 20%.