Op Arran en weer verder - Reisverslag uit Troon, Verenigd Koninkrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu Op Arran en weer verder - Reisverslag uit Troon, Verenigd Koninkrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

Op Arran en weer verder

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

28 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Troon

Eigenlijk ben ik al weer een stukje verder , in Kilberry, maar dat schijnt het programma niet te kennen (behalve dan in Ierland)
Donderdag vertrokken vanuit het hotel in Troon met een bewolkte hemel, maar wel rustig weer. De route naar de veerhaven in Ardrossan wees zich bijna vanzelf, ik was er zelfs nog een afvaart eerder dan gepland. Dat ik die de vorige keer niet heb kunnen vinden!
Na overtocht verder rond Arran, maar niet zoals de vorige keer noordwaarts maar om de zuid. Op ppier zag dat er makkelijk uit, gewoon langs de kust, maar zodra het maar even het binnenland in ging was het klimmen geblazen. toch nog inspannend dus zoals bijna alles op deze route. Uiteindelijk aangekomen op de camping in Blackwaterfoot (op Arran dus). Prachtig eiland, echt een aanrader. Vandaag (vrijdag) weer verder, eerst naar het pontje van Lochranza naar Claonaig op Kintyre. De harde wind die tijdens de nacht was opgestoken kreeg ik steeds meer tegen, en ik haalde de boot van 12 uur maar net. Vervolgens via Tarbert naar Kilberry. Het weer houdt zich goed, met als gevolg dat er veel midges zijn. Rustig buiten zitten voor je tent is er niet bij!

  • 28 Juni 2014 - 21:05

    Hans:

    klinkt perfect, jammer van die midges

  • 29 Juni 2014 - 15:15

    Joke:

    Ik blijf voorlopig maar naar Coast kijken op de BBC, maar ja die midges, only mad dogs and crazy Dutch men do Scotland at this time of year, bloody midges are a scurge....good luck and don't get webbed feet on the Emerald Isle, it's not green for nothing you know......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Dit jaar fiets ik vanuit Uithoorn naar Zuid-Frankrijk, een land waar ik nog nooit heb gefietst. Onderweg ga ik in Parijs langs om de eerste verjaardag van Olivier te vieren. Arno fiets tot aan Parijs met me mee

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 79324

Voorgaande reizen:

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

De groene weg naar de Middellandse zee

20 Juni 2014 - 23 Juli 2014

Schotland rond

15 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Naar het zuiden van Frankrijk

30 Juni 2011 - 30 Juli 2011

End to End 2011

08 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Limesroute tot Budapest

15 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

fietsen naar rome

Landen bezocht: