een beetje regen - Reisverslag uit Wells, Verenigd Koninkrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu een beetje regen - Reisverslag uit Wells, Verenigd Koninkrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

een beetje regen

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

06 Juli 2011 | Verenigd Koninkrijk, Wells

Na een echt Engels çooked breakfast' en na hartelijk te zijn uitgezwaaid door Sue en Michael vertrok ik, voorzien van een lunchpakket naar Wellington om dar de route weer op te pakken. Om in Bideford langs te gaan was ik er namelijk een beetje van afgeweken. Het bleek een wat regenachtige dag. Omdat ik een beetje tempo wilde maken begon ik op de A38 een drukke autoweg, dus geen groot succes. Pas na enige tijd kwam ik er achter wat ik de vorige keer toen ik de route in omgekeerde richting aflegde, had gedaan, namelijk gebruik maken van de kleine parallelwegen die naast de A38 lopen. Ondanks de regen toch in de buurt van Wellington aan gekomen dus op schema.
Vandaag ging de route naar Wells. Het was weer met zon en zo nu en dan donkere wolken die gelukkig tijdens het fietsen voorbij dreven zonder regen te laten vallen. Het is te merken dat ik Cornwall en Devon heb verlaten, want het is veel minder klimmen. Onderweg kwam ik langs Glastonbury, dat echt een centrum is van allerlei esoterische stromingen. Omdat ik er vijf jaar gelden al was geweest heb ik ditmaal maar niet de beroemde Tor beklommen.
Om vier uur op de camping in Wells en daar de tent opgezet, maar daarna begon het serieus te regenen, dus van een bezoek aan de kathedraal kwam niets. Ik zit nu in het restaurant vlakbij de camping dit verslag te schrijven en maak dus nu voor het eerst echt gebruik van het nieuw aangeschafte netbook. Echt een aanwinst denk ik, want om hier een internetcafe op te zoeken lijkt me onmogelijk. Morgen gaat de route naar het noorden naar onbekend terrein

  • 06 Juli 2011 - 20:06

    Laurens:

    Ha Jan, zo te zien aan de kaart bent je lekker op weg! De foto's verraden inderdaad typisch Engels weer. Nog iets meegekregen trouwens van het afluisterschandaal van News of the World? Zelfs in Downingstreet maken ze zich nu toch wel zorgen, zagen we hier vandaag op het nieuws.

    Fijn dat we - mede dankzij het mindere weeg - zo toch weer kunnen meegenieten van je fietsverhalen. Hopen dat het morgen wel weer iets zonniger is!

    Laurens

  • 06 Juli 2011 - 22:08

    De Wiebenga's:

    Het lijkt je nog aardig te lukken en dan nog in de regen - enfin we live in hope.....Wij hebben gisteren nog gebbq-ed in good old Uithoorn en dan otog nog op z'n Zuid Afrikaans met een Waatlemoen (watermeloen op z'n Nedelands) en veel vlees maar nog net geen poetoepap een soort polento wat er ook eigenlijk wel bijhoort. Je foto's zijn leuk en kleurvol des ondanks de regen waar je weinig last van schijnt te hebben. Hou die blink kant bo.....en we duimen voor mooi weer op je fietspad......bye for now.

  • 07 Juli 2011 - 07:33

    Anke Heerma:

    Hoi Jan,
    Nu alweer leuk om jou te volgen. Wells spreekt tot mijn verbeelding. Wij zijn begin jaren '90 in Bath en Wells geweest in een paasweekend. Jammer dat je de kathedraal niet kon doen. Veel succes gewenst en ik hou je in de gaten.
    Anke

  • 07 Juli 2011 - 14:58

    Marja:

    Ha Jan
    vanuit Enschede ook vooral mooi weer gewenst tijdens je fietstocht!
    Die donkere wolken leveren wel weer hele mooie plaatjes op; maar ik neem aan dat je voorkeur toch uitgaat naar blauwe lucht.
    Leuk om je zo te volgen.
    Wij zijn net terug van vier weken Noorwegen/Lofoten en Zweden en hebben; rubb it in, schitterend weer gehad. Nee, hoor niet lekker om te fietsen ;-)

    Groet
    Marja

  • 16 Juli 2011 - 16:17

    Konrad:

    Hoi Jan,

    Ik zie dat je een vuilniszak op je bagagedrager hebt. Ik heb een kanozak gekocht bij Perry Sport. Ideaal om hierin je slaapzak etc. in te doen. Veel succes verder. Wij hebben onze Limes route verder een week uitgesteld in afwachting van beter weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Wells

Jan

Dit jaar fiets ik vanuit Uithoorn naar Zuid-Frankrijk, een land waar ik nog nooit heb gefietst. Onderweg ga ik in Parijs langs om de eerste verjaardag van Olivier te vieren. Arno fiets tot aan Parijs met me mee

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 79313

Voorgaande reizen:

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

De groene weg naar de Middellandse zee

20 Juni 2014 - 23 Juli 2014

Schotland rond

15 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Naar het zuiden van Frankrijk

30 Juni 2011 - 30 Juli 2011

End to End 2011

08 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Limesroute tot Budapest

15 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

fietsen naar rome

Landen bezocht: