Bij de familie Hampton - Reisverslag uit Bideford, Verenigd Koninkrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu Bij de familie Hampton - Reisverslag uit Bideford, Verenigd Koninkrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

Bij de familie Hampton

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

04 Juli 2011 | Verenigd Koninkrijk, Bideford

Donderdag om een uur of drie vertrokken vanuit huis en gefietst naar Schiphol.
De trein naar Hoek van Holland gaf wel wat problemen, want blijkbaar kan je in Nederland je fiets niet meenemen in de trein. Gelukkig maakte de conducteur er geen probleem van. De bootreis was erg plezierig en de treinreis naar London Liverpool Street ook. Het fietsen door Londen was wel een anvontuut, maar omdat ik van oost naar west ging was het on negen uur 'smorgens een kwestie van je schaduw achterna fietsen. Bij Paddington Station verzekerde de man aan het loket me dat een reservering niet nodig was, ook niet voor de fiets, maar dat bleek niet waar te zijn. Op het perron werd ik meteen tegengehouden met de mededeling dat ik er zonder reservering voor de fiets niet in kwam. Gelukkig werd dat overruled door de stationmaster, die me 2 minuten voor het vertrek mij de fiets liet inladen. Vervolgens zat ik met mijn 5 fietstassen een aantal uren in een overvolle trein op de grond. Het leek wel derde wereld vervoer. Pas na 3 1/2 uur was er ruimte om een zitplaats te bemachtigen. Als ik had gestaan op een reservering was ik er waarschijnlijk niet eens ingekomen.
Uiteindelijk kwam ik met fiets en alle tassen heelhuids aan in Penzance. Vandaar gefietst naat St. Buryan waar ik een aantal jaren eerder was geweest, en de tent opgezet. Na supper in de local pub even naar Lands End heen en weer gefietst zodat de tocht echt kon beginnen.
De volgende dag begon het fietsen pas echt. Ik was al vergeten hoe steil het daar in Cornwall is, maar ik kwam er snel weer achter.Ongelovelijk zwaar is het allemaal, maar dit schijnt dan ook het moeilijkste gedeelte van de hele tocht te zijn. Ik heb echt zo nu en dan moeten lopen (meer dan 10 %). Inmiddels ben ik zo'n 200 km verder in Devon bij de Michael en Sue Hampton wiens internet ik nu gebruik. Het was heel leuk om ze weer te zien en om weer zo hartelijk te worden ontvangen. Morgen ga ik weer verder want ik ben er wel achter dat ik wat weinig tijd heb uitgetrokken voor de hele reis. Het weer was tot dusver goed maar morgen schijnt er wat regen aan te komen

  • 04 Juli 2011 - 20:46

    Lydia:

    ha jan, ik sprak je al via skype. je plantenbakken hebben het erg naar hun zin in mijn tuin, ik vrees dat je toch wat zuinig bent geweest met water geven. moet het helaas gezien mijn reiservaringen in albanie, toch niet helemaal met je eens zijn, maar de schoonheidsprijs verdient je eerste treinreis (in NL en UK) zeker niet. aanstaande zondag krijg ik een lopende gast, op weg naar santiago de compostela, vorig jaar begin maart had ik ook al iemand die helemaal te voet ging, vanuit noord-holland. dan is fietsen toch net iets.... comfortabeler.

    waren wij niet ooit samen redelijk in de buurt van john o'groats...? give or take, 100 km.

  • 04 Juli 2011 - 21:14

    Maggie:

    Lieve Jan,
    Wat leuk weer om je verslag over je reis te lezen. dubbelleuk omdat ik ook ooit in Cormwall, Penzance en Landsend ben geweest, met Marlie en vader en moeder.
    Mooie foto's ook, vooral die 2e van het uitzicht vind ik prachtig.
    Ga zo door zou ik zeggen en veel plezier. Sterkte met de heuvels,
    liefs, Maggie

  • 04 Juli 2011 - 21:58

    Hans:

    Hallo Jan, goed van je te horen. Van een bijzondere plek ,vlakbij de oudste golfcourse van Engeland en Wales, Westward Ho!

  • 05 Juli 2011 - 07:30

    Joke Wiebenga-Blom:

    Nou wel leuk van die Brits treinen - kan ik een beetje over meepraten maar dan in het kader van mijn eigen klasse gevoeligheid als telg uit een rood nest. Meteen met Boris e-mailen vind ik zelf want dat van die fiets moet toch niet meer kunnen..... die wil fietsen promoten... en zo....!!! Ja die heuvels zijn wel een beproeving of miscchien wel voor fijn proevers - van zweet dan. De spits is eraf en de volgende heuvels doe je gewoon fluitend... want daarvoor zit je in Engeland waar het landschap zich gelukkig heerlijk veranderd(t) and the eye can wander - however your body will not let you forget that your eye and you are connected. But then, it is absolute bliss that you will have beautiful memories in the part of your anatomy which will hopefully last the longest. Have a lovely zen ride and keep the reports coming.......while we stay in sunny Holland where a lot of Hollanders have exchanged their fatherland and mother tongue for an alternative version of both and we are blissfully left with less frenzy even in Uithoorn. Bye for now

  • 05 Juli 2011 - 13:10

    From Sue & Michael:

    Hallo Jan, It was so good to see you in Bideford, but the time passed all too quickly.
    Good luck with the rest of your journey. You've a long way to go yet !! xx

  • 05 Juli 2011 - 16:56

    Janneke:

    Ha die Jan. Goed en leuk om wat van je te lezen! Ik begon al een beetje bezorgd te worden ;-) maar alles gaat zo te lezen ok. Prachtige plaatjes heb je weer geschoten. Nog mooie golf courses gespot?
    Kalm aan daar in die heuvels hoor, je moet nog even wennen na dat platte kikkerland.
    Succes met de volgende kilometers en tot gauw, J

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bideford

Jan

Dit jaar fiets ik vanuit Uithoorn naar Zuid-Frankrijk, een land waar ik nog nooit heb gefietst. Onderweg ga ik in Parijs langs om de eerste verjaardag van Olivier te vieren. Arno fiets tot aan Parijs met me mee

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 79246

Voorgaande reizen:

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

De groene weg naar de Middellandse zee

20 Juni 2014 - 23 Juli 2014

Schotland rond

15 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Naar het zuiden van Frankrijk

30 Juni 2011 - 30 Juli 2011

End to End 2011

08 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Limesroute tot Budapest

15 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

fietsen naar rome

Landen bezocht: