Over de Apennijnen - Reisverslag uit Firenze, Italië van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu Over de Apennijnen - Reisverslag uit Firenze, Italië van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

Over de Apennijnen

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

17 Juli 2009 | Italië, Firenze

Ja hier zit ik dan op camping Villa Camerata in Florence, waar ik al meerdere keren ben geweest, ook met Laurens (weet je het nog?). Na Bologna moest ik eerst de Apennijnen over via twee passen, de Passo della Raticosa en de Passo della Futa. Op de camping in Bologna had ik tot mijn verrassing Gerard weer ontmoet en we hebben samen gegeten in het restaurant van het Ostello. 'Smorgens konden we geen afscheid nemen want hij bleef nog een dag in Bologna en ik zat al voor zeven uur op de fiets. Heel verstandig hoor, want het wordt hier warmer en warmer.
Desondanks was ik pas om half vier op de plaats van bestemming, Monte di Fo, na de twee passen. Een leuke camping in de middle of nowhere, net na de tweede pas. Ik moest van de beheerdster van de camping toch echt eten in haar restaurant, want toen ik even het terrein afging om te kijken of er nog foto's konde worden gemaakt maakte ze heel bezorgde opmerkingen. Ik kon haar echter geruststellen, en heb er heel lekker gegeten. De volgende dag was de etappe naar Florence. Eerst een afdaling, en daarna, omdat ik het laatste deel van die rit goed kende volgde ik een iets andere route dan Reitsma, via Pratolino. Nou dat heb ik geweten, ik wist niet meer dat het daar zo steil was (of zouden de jaren toch gaan tellen?). En dan was de bar aan de top ook nog gesloten, wat een deceptie!. Maar uiteindelijk goed aangekomen, de camping ook nog gevonden, en vandaag Florence in. Je kunt er vele dagen zoet brengen, en ik zet een paar foto's op de site. Morgen blijf ik hier ook nog (tijd zat om volgende week zaterdag in Rome te zijn, ik zit goed op schema), en daarna gaat het richting Siena en daarna Rome. Misschien horen jullie iets uit Siena, daarna gaat de route de binnenlanden langs de vulkaanmeren van Lazio in en is internet waarschijnlijk niet meer zo makkelijk te vinden.

Vervolg: Tot en met gisteren (vrijdag) was het hier drukkend warm. Maar vannacht heeft het geonweerd, en vandaag (zaterdag) staat er een frisse wind wat het allemaal wat aangenamer maakt. Mag van mij, als ik morgen ga fietsen, ook zo zijn, maar wel wind mee natuurlijk!

  • 17 Juli 2009 - 20:44

    Laurens En Katrien:

    Ha Jan,
    wil je ons hardwerkende journalisten en ambtenaren niet jaloers maken? 't is nog minimaal 40 jaar tot ons pensioen ;-)
    Leuk om te lezen dat je je zo vermaakt. Laurens kan zich de camping niet zo goed herinneren, maar voor Siena kan hij je de salla d'attrazione aanbevelen.
    Hier alles goed, Laurens heeft de voorpagina al gehaald met een grote brand! Hij zal je de pagina laten zien als je terugbent. Met Lucca ook alles goed, wat een aandachtstrekker!

  • 18 Juli 2009 - 13:01

    Janneke:

    Ha die Jan,

    Wat ben je al ver-gevorderd met je reis! En je fotoreportage geeft een prima beeld bij je verhalen. Ik vind wel dat je schoudertjes wat schonkig zijn geworden; je eet toch wel voldoende pasta enzo? Afgelopen donderdagavond, tijdens de zomeravondcompetitie (golf) speelde ik met iemand die ook op de fiets naar Rome was geweest, toevallig he.
    Hier vandaag (zaterdag) ook frisjes met veel buien. Goed voor de tuin, maar geen gezellig weer. Morgen komen Jet & Atje een dagje / aanvankelijk gepland als een zgn rose-dagje in de tuin, maar dat wordt met dit weer waarschijnlijk rode wijn bij de haard! Ach ja, de zomer in NL heeft zo z'n grillige kant. Succes weer met de komende etappe!

    Groet,
    Janneke

  • 18 Juli 2009 - 18:46

    Lydia:

    ha jan,
    siena herinner ik me nog goed, met mijn moeder daar geweest in t heilige jaar. wel erg druk en warm toen...
    florence zat ook wel heel druk zijn nu. ben je al eens in t kloostermuseum geweest waar de fresco's en schilderijen van fra angelico zijn te bewonderen? ook een aanrader!heerlijk koel en aanzienlijk minder toeristen.
    was heel leuk je vandaag heel kort aan de skype te hebben!
    en vandaag is de eerste ongeschonden niet verdroogde bloem aan je oleander uitgekomen!
    en buuf brenda en ik ontdekten zojuist dat we in de gezamenlijke voortuin een wespennest hebben...

  • 19 Juli 2009 - 18:14

    Erik & Marieke:

    Ha Jan,

    Wat een geweldige tocht heb jij al gemaakt,op weg naar Rome en wat leuk om dit allemaal mee te beleven via internet !!Een prestatie,gezien de zware omstandigheden af en toe !We keken vanmiddag weer naar de 15e etappe van de Tour de France,die in de buurt van het Meer van Geneve liep en eindigde in Verbier op 1500 meter hoogte De winnaar was Contador vandaag.
    Wij waren daar kortgeleden op vakantie,hoog in de bergen,prachtig!Kun jij de Tour nog een beetje volgen onderweg? Succes met het vervolg van je tocht en een goede,veilige reis met leuke ontmoetingen onderweg !
    Groeten,Erik en Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Firenze

fietsen naar rome

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2009

Weer thuis

01 Augustus 2009

Halverwege de terugreis

31 Juli 2009

Op weg naar huis

25 Juli 2009

laatste loodjes

23 Juli 2009

Van de Brunello naar Lago di Bolsena
Jan

Dit jaar fiets ik vanuit Uithoorn naar Zuid-Frankrijk, een land waar ik nog nooit heb gefietst. Onderweg ga ik in Parijs langs om de eerste verjaardag van Olivier te vieren. Arno fiets tot aan Parijs met me mee

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 79330

Voorgaande reizen:

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

De groene weg naar de Middellandse zee

20 Juni 2014 - 23 Juli 2014

Schotland rond

15 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Naar het zuiden van Frankrijk

30 Juni 2011 - 30 Juli 2011

End to End 2011

08 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Limesroute tot Budapest

15 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

fietsen naar rome

Landen bezocht: