in de stad van de spaghetti - Reisverslag uit Bologna, Italië van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu in de stad van de spaghetti - Reisverslag uit Bologna, Italië van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

in de stad van de spaghetti

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

14 Juli 2009 | Italië, Bologna

Vanuit het Palazzo Communale in Bologna:
Gisteren vanuit Ferrara naar Bologna gefietst. We zijn definitief in het warme weer terecht gekomen denk ik. Vroeg opstaan en liefst om zeven uur op de fiets is het parool. Ook afscheid genomen van Cor en Riekie die de lichtere route via Ravenna gaan volgen. Ik heb gekozen voor de hoofdroute via Florence en Sienna, die is een stuk zwaarder: voor morgen staat de tocht over de Passo della Futa gepland met in totaal 1320 m stijging (en ook wat dalen tussendoor). Dat is meer stijging dan in de Alpenetappes! Ook na Florence komen er een aantal zware bergetappes, dus er is nog voldoende uitdaging, zeker nu het weer zo warm wordt.
Bologna is een pachtige stad. Ik sluit een paar touristische foto's bij maar het is ondoenlijk om al het moois wat je hier kunt bekijken te laten zien.
Op de camping stikt het helaas van de muggen. Van m'n vorige bezoek aan Bologna kon ik me geen mug herinneren, en dat klopte: toen ik het er met de mevrouw van de camping over had bleek dat er een serieus probleem is dat de afgelopen 5 jaar steeds erger wordt, door koude en natte zomers. De winkels liggen ook vol met anti-muggenspul. Enfin morgen ben ik weer ergens anders (hopelijk ergens bovenin de Appenijnen. Het volgende bericht komt waarschijnlijk uit Florence

  • 14 Juli 2009 - 15:35

    Hans:

    Hoi Jan,

    jij vliegt door Italie. Lig je op schema? En eet je die spaghetti ook, anders gevraagd: hoe houd je het bij me de verstookte calorien?
    Ik constateer dat je heel wat andere fietsers tegenkomst. Afgezien van Riek zijn dat allemaal mannen. Weet je ook waar de vrouwen zijn?
    Enfin, een mooi verslag roept ook heel wat vragen op.

  • 14 Juli 2009 - 18:28

    Henk Van Dijkhuizen:

    Jan, sterkte voor de komende etappes. Als ik het zo lees doe je niet onder voor de Tour de France met die zware route die je kiest. Wij gaan nu 14 dagen naar Steenwijk zodat ik je verslag even niet lees. Maar mede namens Coosje veel fietsplesier de komende tijd. leuk dat je al die andere fietsers ontmoet.

  • 14 Juli 2009 - 18:41

    Henriette:

    Hoi Jan,
    Wat fantastisch om al je verhalen te lezen. Ik krijg er gewoon zelf zin in... Doet me denken aan mijn fietstocht ooit in Toscane! Je ziet prachtige natuur en komt in leuke steden. Wat goed om te lezen dat je leuke mensen tegenkomt en ook met ze optrekt en eens gezellig gaat eten!
    Je bent en blijft voor mij een enorme bikkel!!
    Je foto's geven een prima beeld van waar je bent en wat je mee maakt. Lang leven de digitale wereld!

    Groet,
    Jet

  • 14 Juli 2009 - 18:57

    Lydia:

    hoi jan, ik lees net op nu.nl dat er de komende dagen rond rome een hittegolf wordt verwacht met temperaturen rond de 40 graden...
    en goed nieuws over de autosleutels! beide setjes zijn 'terecht'. en vanaf die bewuste zaterdag, heeft stephanie autosleutels en tickets onder haar hoede...
    A en S zijn onderweg naar een ook erg warm parijs.
    wil je meer weten, lees dan je mail...
    en weer prachtige foto's!

  • 14 Juli 2009 - 20:32

    D. Van De Wardt:

    Hallo Jan, u kent me niet, maar ik ben de dochter van Cor. Ik vind het heel leuk dat ik zijn foto zie bij u reisverslag. Zo zie ik dat het ook echt goed met hem gaat. Als je het goed vind lees ik nog wat van uw reisverslag. Ben benieuwd wat voor een reis u bent aan het maken bent. Goede reis verder en mogen het u net zo goed gaan als pap en Riekie. groetjes van Daniella.

  • 15 Juli 2009 - 06:11

    Carola Verlooij:

    Hoi Jan,
    Ik las in het clubblad van de loopgroep van je reis en ben gaan lezen op je site..
    Wat een geweldige reis !
    Heel veel plezier en geniet ervan.
    Carola en Egon Verlooij (van de dinsdaggroep)

  • 16 Juli 2009 - 09:36

    Frits:

    Ha die Jan,
    Vandaag je site weer bekeken. Erg leuk om je verslagen te lezen en foto's te bekijken. De metafoor van het vogeltje in je fiets, bijna poetisch! Herinner me dat als ik eens fietste met mijn vader hij, wanneer alles lekker liep, vond dat zijn rijwiel zoemde als een bij. Nog een paar dagen, dan gaat Freek weer weg; zitten alle kinderen in Azie. Geniet verder van je tocht, hartelijke groet, Frits

  • 17 Juli 2009 - 15:42

    Luca:

    Hi,

    Sorry Mr Van Wouwe, but it's the city of the lasagne!!!

    have a good holyday!!

    ;-))

  • 18 Juli 2009 - 10:33

    Cor En Riekie:

    beste jan, gelegenheid om eens naar je reisverslag te kijken,wij hadden al reacties ontvangen van onze famalie maar nu hebben wij ons zelf kunnen zien, leuk. Wij zitten inmiddels in assisi,via de lichtere!!! route maar toch wel zwaar. Onze krachten beginnen, zeker met dit weer na te laten, maar geen zorgen wij gaan ervoor.
    de groeten en wellicht tot ziens, wij hopen over 4 dagen in rome.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Bologna

fietsen naar rome

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2009

Weer thuis

01 Augustus 2009

Halverwege de terugreis

31 Juli 2009

Op weg naar huis

25 Juli 2009

laatste loodjes

23 Juli 2009

Van de Brunello naar Lago di Bolsena
Jan

Dit jaar fiets ik vanuit Uithoorn naar Zuid-Frankrijk, een land waar ik nog nooit heb gefietst. Onderweg ga ik in Parijs langs om de eerste verjaardag van Olivier te vieren. Arno fiets tot aan Parijs met me mee

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 79340

Voorgaande reizen:

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

De groene weg naar de Middellandse zee

20 Juni 2014 - 23 Juli 2014

Schotland rond

15 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Naar het zuiden van Frankrijk

30 Juni 2011 - 30 Juli 2011

End to End 2011

08 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Limesroute tot Budapest

15 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

fietsen naar rome

Landen bezocht: