Piove.. piove.., Romeo en Julia en de opera - Reisverslag uit Verona, Italië van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu Piove.. piove.., Romeo en Julia en de opera - Reisverslag uit Verona, Italië van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

Piove.. piove.., Romeo en Julia en de opera

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

09 Juli 2009 | Italië, Verona

Ik schrijf dit op de aftandse computer van de camping in Verona waar ik gisteren ben aangekomen. Eergisteren vertrokken vauit Merano voor een rit van wat meer dan een dagetappe, omdat ik in Merano eigenlijk wat te vroeg was gestopt. Toen Gerard en ik opbraken druppelde het al een beetje. Na wat capucinno's gingen we dan echt weg. Het weer werd hoe langer hoe slechter. Bij Bolzano namen Gerard en ik afscheid, hij moest in Bolzano internetten voor zijn werk, wat in Merano niet was gelukt. IK ging verder, door de gestaag vallende regen. Tenslotte heb ik 60 km in de regen gefietst voordat er eindelijk iets van een opklaring te zien was. Ik had niet gedacht dat in Italie nog eens mee te maken. Een voordeel: koud is het niet echt, al worden je handen uiteindelijk helemaal gerimpeld.
Na een rit van 100km kwam ik in Trento aan (bekend van het concilie van Trente, waar de contrareformatie werd ingezet). Omdat daar geen camping was heb ik geslapen in het Ostello, een soort jeugdherberg. Geen verkeerd besluit, het was wel weer een keer prettig om in een echt bed te slapen, en bovendien barstte er 'snachts in Trento een reusachtige onweersstorm los die ik vanuit mijn kamer in alle rust kun bekijken.
Ook heb ik in Trento mijn ketting en derailleur laten schoonmaken en de versnellingen laten afstellen. Door al die onverharde paadjes van Reitsma was alles toch wel behoorlijk vies geworden en ik had het idee dat er de hele tijd een vogeltje met me meefietste. Nu loopt alles weer als een zonnetje.
De volgende morgen na een ontbijt in het ostello vertrokken voor de rit naar Verona. Daarbij week ik af van de route van Reitsma want die had ook nog een etappeplaats aan het Gardameer die ik maar voor gezien hield. Zodoende was het weer een extra lange rit van 113 km, meest langs de Adige. Het dag werd langzamerhand groener en breder, de cicades lieten zich voor het eerst weer horen, en ook de hagedissen lieten zich zien, kortom ik was weer echt in Italie. Uiteindelijk kwam ik tegen zessen in Verona aan. Daar trof ik gelijk weer een stel limburgse Reitsmareizigers.
Vandaag ga ik naar de opera (Carmen) die ik op dit moment in het kantoortje van de camping ook hoor spelen. De foto's krijgen jullie nog wel te zien. Morgen gaat het verder de Povlakte in, voorlopig is het afgelopen met het klimmen. Ik weet nog steeds niet of ik de route langs Ravenna en Asissi, of langs Florence zal nemen. Jullie horen wel wat het is geworden

  • 09 Juli 2009 - 15:53

    Maggie:

    Hallo Jan,
    Leuk om je verslag van je reis weer te lezen. Het deed me terugdenken aan de keer dat wij in Verona waren: stromende regen!! En wij zijn ook naar Carmen geweest (vanaf de camping was een arrangement met bustocht en entrekaartjes georganiseerd). Het was een heel avontuur. Vooral omdat het steeds begon te regenen en de opera slechts gedeeltelijk is uitgevoerd. Ik hoop dat jij meer geluk hebt.
    Veel groeten, Maggie

  • 09 Juli 2009 - 22:58

    Lydia:

    hallo jan,
    4 jaar geleden was ik ook heel even in verona. een piepklein en slecht geoutilleerd vliegveld. niets van de stad gezien, want het uiteindelijke reisdoel was bolzano. dus shuttlebus, vervolgens trein en behalve het station niks gezien van die prachtige stad!
    en tja. wij troffen het... bloedheet.
    ik weet er natuurlijk niks van he. wat 'reitsma-routes' betreft.
    assisi en ravenna, t lijkt me prachtig als je de desbetreffende plaatsen dan ook gaat bezoeken. ik was in assisi... florence ook, overigens. in het 'heilige jaar' 2000.


  • 10 Juli 2009 - 21:51

    Rob En Lia:

    Hoi Jan, we volgen je nog steeds. Leuk om op deze manier je op deze tocht te vergezellen.
    We hopen op beter weer voor je en dat je ook hebt genoten van je bezoek aan de opera(Carmen)
    Geniet én voorzichtig!
    Groet Rob en Lia.

    ps Rob heeft je laatst op tv gezien.(pensioen)

  • 11 Juli 2009 - 07:46

    Henk Wevers:

    Dag Jan,

    Het is leuk je op deze manier te volgen. Je gaat zo snel, voor ik er erg in had, zat je in Italië. De foto van de fietser is misschien iets voor de Vogelvrije Fietser.
    Ik heb de indruk dat je veel mensen tegen komt onderweg en dat je bepaald niet alleen hoeft te reizen, klopt dat? Die ervaring heb ik ook gehad op de tocht naar Santiago de Compostella, maar dan in het Spaanse stuk. Wandelaars die door Frankrijk trokken, meldden wel heel eenzame stukken.
    Wij gaan ma 13-7 op weg naar Frankrijk voor 4 weken, wel met de auto. Ik hoop in augustus weer een potje met je te ballen.
    Het ga je goed.

  • 14 Juli 2009 - 22:11

    Wil Van De Water:

    Wat een enerverende reis, Jan. Wij zijn vandaag 14 juli thuis gekomen van vakantie. We zagen veel wielrenners in de Franse Alpen en moesten direct aan jou denken. Ook zijn we jaren geleden naar de opera in Verona geweest, waar we doordat het hek op slot was, waar onze auto stond, dus niet naar de camping terug konden. Gelukkig heeft een aardige Italiaan ons naar de camping gebracht. Wij hadden trouwens snikheet weer met twee nonnen achter ons in zwarte kledij van hoofd tot voeten. Nu een fijne reis verder. Groet van Fred en Wil.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Verona

fietsen naar rome

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2009

Weer thuis

01 Augustus 2009

Halverwege de terugreis

31 Juli 2009

Op weg naar huis

25 Juli 2009

laatste loodjes

23 Juli 2009

Van de Brunello naar Lago di Bolsena
Jan

Dit jaar fiets ik vanuit Uithoorn naar Zuid-Frankrijk, een land waar ik nog nooit heb gefietst. Onderweg ga ik in Parijs langs om de eerste verjaardag van Olivier te vieren. Arno fiets tot aan Parijs met me mee

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 79351

Voorgaande reizen:

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

De groene weg naar de Middellandse zee

20 Juni 2014 - 23 Juli 2014

Schotland rond

15 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Naar het zuiden van Frankrijk

30 Juni 2011 - 30 Juli 2011

End to End 2011

08 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Limesroute tot Budapest

15 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

fietsen naar rome

Landen bezocht: