De Albergpas over - Reisverslag uit Landeck, Oostenrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu De Albergpas over - Reisverslag uit Landeck, Oostenrijk van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

De Albergpas over

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

03 Juli 2009 | Oostenrijk, Landeck

Die zit er alvast op! Gisterenmorgen om half 8 vertrokken richting Arlbergpas. Om 9 uur was het al snoeiheet. De eerste dertig kilometer was al behoorlijk klimmen. Daarna kwam ik langs het treinstation van Langen waar ik kon instappen om het steilste stuk te omzeilen maar.. doorgaan naturlijk. Na Stuben werd het echt serieus: 2.2 km 10% en dan nog 3.5km 6%, tot aan de pas. Vooral de 10% kilometers waren killing, maar uiteindelijk was ik boven. Na een Ice tea in het restaurant naar beneden waarbij ook de gebruikelijke middagse onweersbui losbarstte. Na een enge afdaling en een rustige afzink daarna om half drie op de camping in Pettneu. Daar trof ik Hans en Willemien weer die ik ook al in Tübingen, Sigmaringen en onderweg in Feldkirch had gezien. Naderhand kwam ook Gerard binnen die ik in Bludenz had ontmoet. Verder had ik op de camping een leuke ontmoeting met een groep Australiers die bezig waren van München naar Marseille te fietsen (wel met bagagebusje).
'Savonds met de andere Nederlanders gegeten bij de Italiaan om alvast in de stemming te komen.
Bij het opbreken vandaag regende het al en we hebben met z'n vieren koffie zitten drinken in het campingcafe om de bui af te wachten. Daarna een rustige afdaling naar Landeck, waar ik nu zit te internetten Er wacht nog 20km vals plat naar de camping in Ried. Daarin komen we ook nog (op afstand) langs Fiss en Ladis waar we vroeger gingen wintersporten.
Morgen wacht de Reschenpas, ook geen kattepis, en daarna.. ben ik in Italie.

  • 03 Juli 2009 - 12:23

    Greet Bijlsma:

    Hoi Jan,
    zelf weer terug uit Duitsland zie ik jouw geweldige reisverslag. Wat een prestatie!! Succes met alles en ik hoop dat je geen regen meer hebt. Geniet er van. Greet

  • 04 Juli 2009 - 06:48

    Anke Heerma:

    Hoi Jan,
    Op de valreep (morgen vertrek ik zelf) nog even melden dat ik je hele reis heb gevolgd en je verslagen leuk en leerzaam vind. Kus de grond in Italie ook een beetje namens mij. Toi, toi en tot in augustus. Anke

  • 05 Juli 2009 - 16:39

    Arno:

    Ha die Jan!

    Ziet er allemaal mooi uit hoor de fotos (vooral het uitzicht vanaf de camping!) Maar ben geloof ik wel blij dat ik niet die 1200m klim heb gedaan =)

    Wel leuk dat je wat andere Nederlanders gevonden hebt die een tijdje de zelfde richting op gaan!

    Eind deze week dus een lang weekend naar NL met de Thalys; en nu maar hopen dat ze conform hun website inderdaad niet moeilijk doen over die fiets die mee moet.

    Tot snel bij de finish line in Rome, ik kijk er erg naar uit!

    Groet, Arno.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Landeck

fietsen naar rome

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2009

Weer thuis

01 Augustus 2009

Halverwege de terugreis

31 Juli 2009

Op weg naar huis

25 Juli 2009

laatste loodjes

23 Juli 2009

Van de Brunello naar Lago di Bolsena
Jan

Dit jaar fiets ik vanuit Uithoorn naar Zuid-Frankrijk, een land waar ik nog nooit heb gefietst. Onderweg ga ik in Parijs langs om de eerste verjaardag van Olivier te vieren. Arno fiets tot aan Parijs met me mee

Actief sinds 24 Mei 2009
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 79352

Voorgaande reizen:

28 Juni 2017 - 29 Juli 2017

De groene weg naar de Middellandse zee

20 Juni 2014 - 23 Juli 2014

Schotland rond

15 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Naar het zuiden van Frankrijk

30 Juni 2011 - 30 Juli 2011

End to End 2011

08 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Limesroute tot Budapest

15 Juni 2009 - 02 Augustus 2009

fietsen naar rome

Landen bezocht: