afscheid in Koblenz - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu afscheid in Koblenz - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Jan Wouwe - WaarBenJij.nu

afscheid in Koblenz

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

21 Juni 2009 | Duitsland, Koblenz

21/6
Gisteren in Koblenz aangekomen na een regenachtige rit. De camping heeft een mooi uitzicht op de samenvloeing van de Rijn en de Moezel (Koblenz komt van 'Confluentes' ). Waar de twee rivieren samenkomen is het 'Deutsches Eck' met daarop een bizar ruiterstandbeeld van Kaiser Wilhelm I. In 1945 was het beeld door een granaat vernietigd, maar de overblijvende sokkel, in zijn vorm al vooruitwijzend naar de nazi-architectuur van jaren later werd uitgeroepen tot 'Denkmal der Deutschen Einheit'. In 1993 werd een kopie van het beeld met behulp van private financiering er weer bovenop gezet, als megalomale bekroning.

Vanmorgen is Arno om 10.22u per trein vertrokken voor een rit met vier overstappen naar Parijs (moet wel als je een fiets meeneemt). Ik moet het nu verder alleen doen en dat zal wel even wennen zijn, want het was wel erg gezellig. Maar... Arno heeft al geboekt om in de laatste week van juli samen met Stephanie, in Rome te zijn. Misschien ben ik er dan ook..

Het weer is niet echt geweldig, soms nogal wat regen maar ook wel eens zon. Het goede nieuws is dat de wind naar het noorden is gedraaid, maar dat kan morgen, als ik weer verder ga, natuurlijk weer heel anders zijn. Als het maar droog is!

• 23 Juni 2009 - 20:03

Lydia:

ha jan, en waar hang je nu uit...? arno is natuurlijk inmiddels weer in parijs en was best een lange treinreis al met al.
    in zuid-italie is t noodweer geweest.
    gelukkig niet in rome, en daar ben je voorlopig nog niet!
    oleandertje overgeplant, was hard nodig - kluit met alleen maar wortels.
    nabeelah en ik bekeken samen zondagavond je laatste blog. was gezellig haar weer te zien.